Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Covid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 oranında artarak 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti.





2019 yılı itibariyle e-ticaret hacminin tahmin edilenin yüzde 64 üstünde kaydedildiğini belirten Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, toplam tutarın yüzde 85'inin yurt içi harcamalardan oluştuğunu vurguladı. Yapılan alış verişin yüzde 71,5’i kartlı ödemeler, yüzde 29,5’i havale ve EFT, yüzde 6,5’i ise kapıda ödemeler şeklinde gerçekleşti. Harcamaların yüzde 76’sında peşin ödeme yapılırken, yüzde 24’ünde taksit seçeneği tercih edildi.





Sektörel analiz sonuçlarına göre; hava yolları sektörü 15,3 milyar lira ile e-Ticarette ilk sırayı alırken, bunu 13,8 milyar lira ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, 13,3 milyar lira ile beyaz eşya ve küçük ev aletleri, 9,3 milyar lira ile seyahat, elektronik 8,5 milyar lira ile elektronik ve 5 milyar lira işlem hacmi ile yemek sektörü takip etti.





Covid-19 döneminde e-Ticaret hacmi, geçen yılın aynı dönemine kıyasla neredeyse yarısı oranında artış gösterirken, gıda alışverişlerinde bu oran 6 katına ulaştı. Önlemler nedeniyle aynı dönemde konaklamada yüzde 80, seyahat ve taşımacılıkta yüzde 77, hava yollarında da yüzde 75 düşüş olduğu görüldü.