Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerde uzaktan ve dijital ortamda eğitimin devam ettiği salgın sürecinde engelli öğrencilerin karşılaştığı problemlerin çözümüne dair tavsiyelerde bulunarak üniversitelerce tedbir alınmasını istedi.





YÖK Engelli Öğrenci Komisyonu Çalışma Grubu Toplantısında yapılan değerlendirmeler sonucunda üniversitelere bildirilen tedbirler şöyle sıralanıyor:





*Engel grubuna göre alınması gereken önlemler konusunda dersi veren öğretim elemanının bilgilendirilmesi, canlı ders bağlantıları için engelli öğrencilerle görüşülerek canlı ders platformunda yaşanan sorunların giderilmesi için tedbir alınması, kullanılan uzaktan eğitim sistemlerine yönelik bu öğrencilere yazılı olarak da bilgi verilmesi.





*İşitme engelli öğrenciler için ders içeriklerinin metin olarak da sağlanması, ders anlatımlarının mümkünse alt yazılı olarak da verilmesi, ders içeriğinin önceden metin olarak öğrenciye gönderilmesi, dudak okuyabilen öğrenciler için ders sunumlarının yanı sıra öğretim elemanının ekranda görünmesinin sağlanması.





*Görme engelli öğrencilerin okuyucu sistemlerinin kullanabileceği zengin metin biçimlerinin ders metinlerinde kullanımı açısından özen gösterilmesi, sunumlarda büyük punto ve kontrast renk kullanılması, görsel içeriklerin, grafik ve tabloların ders anlatımı sırasında betimlenmesi, özellikle sınavlarda grafiklerin betimlenmesi.





*Uzaktan eğitim kapsamında yapılan online sınavlarda engel durumuna göre ek süre tanınması.





*Zihinsel engelli ve otizm spektrum bozukluğu bulunan az sayıda öğrenci için yükseköğretimle bağlantılarının kopmaması için özen gösterilmesi, düzenli aralıklarla aile ve öğrenciyle temasa geçilmesi, gerekirse psikoloji ve diğer alanlardan akademisyenlerden de destek alınmasının olanaklar çerçevesinde sağlanması.