Eğitim-İş Akşehir Temsilciliği, Temsilcilik Başkanı İbrahim Sarıtaş öncülüğünde Akşehir Lisesi’ni ziyaret etti. Ziyarette okul idaresi ve öğretmenlerle bir araya gelen temsilcilik üyeleri, eğitim-öğretim sürecindeki mevcut durum, öğretmenlerin görüşleri, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri üzerine kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Görüşmede ayrıca sendikal konular ile okullardaki dayanışma ve mesleki motivasyonu artırmaya yönelik fikir alışverişi yapıldı.
Akşehir’deki lise tercihlerinde, en başarılı öğrencilerin büyük çoğunluğu Fen Lisesi’ne yönelirken; Fen Lisesi’ni küçük puan farklarıyla kaçıran veya sözel alanı tercih eden öğrenciler genellikle Tarık Buğra Sosyal Bilimler Lisesine devam ediyor. Bazı öğrenciler gönüllü olarak, bazıları ise kontenjan veya zorunluluk sebebiyle Şehit Zeynep Sağır Anadolu İmam Hatip Lisesini tercih ediyor. İlçe dışındaki nitelikli liselere yönelen öğrenciler ise yol masrafları, konaklama ve çeşitli ekonomik zorluklarla karşı karşıya kalıyor.
Eğitim-İş Akşehir Temsilciliği, öğrencilerin kendi şehirlerinde istedikleri nitelikteki okula devam edebilmesini savunuyor. Bu doğrultuda temsilcilik, Akşehir’deki Anadolu liselerinden birinin LGS sınav puanı ile öğrenci alan nitelikli bir Anadolu Lisesi’ne dönüştürülmesi talebini yineledi.
Temsilcilik Başkanı İbrahim Sarıtaş, ziyaret sırasında yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:
Sarıtaş, öğrencileri ilçe dışına yönlendiren sistemsel sorunların giderilmesi gerektiğini vurgulayarak şu başlıklara dikkat çekti: Akşehir’de nitelikli okul çeşitliliğinin artırılması, Okulların yapısal ihtiyaçlarının giderilmesi ve norm kadro sorunlarının çözülmesi, Öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve Eğitimde sorunların çözümü için öğretmen görüşlerine daha fazla önem verilmesi ve sendikal dayanışmanın güçlendirilmesi.
Sarıtaş, “Sorunlarımızı birlikte konuşan, çözüm üreten ve öğrencilerimizin geleceğini önceleyen bir eğitim anlayışını ilçemizin tüm okullarına yerleştirmek için çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Eğitim-İş Akşehir Temsilciliği, yetkililere çağrıda bulunarak talep ettikleri düzenlemenin siyasi veya kişisel kazanç amacı taşımadığını, tamamen öğrencilerin eğitim hakkını ve yaşam fırsatlarını güçlendirmek için gündeme getirildiğini belirtti.





