Ülkemizde acil çağrı numaraları olarak kullanılan 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 158 Sahil Güvenlik, 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 177 Orman Yangın İhbar ve 122 AFAD numaraları, Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak “112” altında toplanmıştı. 112’nin ortak numara olarak kullanılmasına yönelik farkındalık çalışmaları yürütülürken diğer taraftan da 2022 yılı boyunca gelen çağrılara ilişkin istatistiki bilgiler değerlendirmeye alındı.

Konya Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü verilerine göre; 2022 yılı içerisinde gelen toplam 2 milyon 267 bin 217 çağrıdan 1 milyon 182 bin 502 çağrının asılsız olduğu ve bu sayının oransal olarak yüzde 53’e karşılık geldiği belirlendi.

112 Acil Çağrı Merkezi’nin daha verimli çalışabilmesi ve gerçekten ihtiyaç duyulduğunda kısa sürede erişilerek yardım alınabilmesinin hayati önem taşıdığı; “Gereksiz meşgul etme. Bir felakete sebep olma. Bir cana kıyma.” ve “Gereksiz aramada bulunma. Gerçek ihtiyacı olana engel olma.” sloganlarıyla vurgulanan bilgilendirmeye göre, asılsız ihbarda bulunan ve çağrı merkezini gereksiz meşgul eden kişiler hakkında bin 250 lira idari para cezası uygulanacak.