Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesinden kamuoyu ile paylaşılan bilgiye göre; Reklam Kurulu’nun Temmuz ayı toplantısında görüşülen 94 dosyadan 80’i mevzuata aykırı bulunarak, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 6 milyon 70 bin 113 Lira idari para cezası uygulanmasına ve ayrıca 6 dosya için erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verildi. 

Toplantının ana gündem başlığını reklamlarda yer alan ana vaat-istisna uyumsuzlukları oluşturdu. Söz konusu ana vaat-istisna uyumsuzluklarının, özellikle çeşitli kampanya reklamlarında; faydalanılabilecek maksimum indirim tutarı, kampanyadan yararlanmak için gereken minimum sepet tutarı gibi kampanyanın esaslı unsurlarına açık ve anlaşılır bir biçimde yer verilmemesi gibi örneklerle tüketicilerin karşısına çıktığı görüldü. Bu çerçevede, kampanya ana vaatlerinin kampanyanın istisnalarıyla uyumsuzluk içerecek şekilde sunulması yoluyla tüketicileri aldatan, satın alma kararlarını manipüle eden firmalar hakkında çeşitli yaptırımlar uygulandı.