Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri ve Sosyal Hizmet Merkezlerindeki uzman personel aracılığıyla vatandaşlara sunulan hizmetin daha çok kişiye ulaştırılması amacıyla Bakanlık, 18 Kasım 2019 tarihinden itibaren e-Devlet üzerinden de başvuru kabul etmeye başlamıştı. Bulundukları ilin Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü veya en yakın Sosyal Hizmet Merkezine bizzat başvurarak randevu sistemiyle aile danışmanlığı hizmeti alabilen vatandaşlar, isterlerse e-Devlet vasıtasıyla https://www.turkiye.gov.tr/ashb-aile-danismanligi-basvurusu linki üzerinden de talepte bulunabiliyorlar.

Söz konusu hizmet, vatandaşlara ihtiyaçları doğrultusunda “Aile Danışmanlığı”, “Boşanma Süreci Danışmanlığı” ve “Bireysel Danışmanlık” olmak üzere üç başlık altında sunuluyor. Uzmanlar; eşlerin aile içi iletişim, aile içi çatışmaları çözme, stresle başa çıkma, sorun çözme ve ebeveynlik becerilerinin geliştirilmesi konusunda destek olurken, boşanma süreci danışmanlığında ise çiftlerin bu süreci sağlıklı yönetebilmeleri için destek veriyorlar.

Bakanlığın resmi internet sitesinde yer alan bilgiye göre; 2019 yılından bu yana e-Devlet üzerinden destek alanların sayısı 8 bine yaklaşırken, 2012 yılından bu yana hizmet verilen vatandaşların sayısı ise yaklaşık 79 bin oldu.