banner8

banner9

banner28

banner10

“İNŞALLAH YÜZÜMÜZ PANCARIN ŞEKERİ GİBİ IŞILDAR”

Konya Şeker’in ve Çumra Şeker’in 2021-2022 Şeker Pancarı Alım Kampanyası, Çumra Şeker’de düzenlenen törenle başladı. Konya Şeker’de 68’inci, Çumra Şeker’de ise 18’inci dönem alımlar gerçekleştirilecek.

GÜNDEM 25.09.2021, 00:07 24.09.2021, 17:46 Haber Merkezi
2118
“İNŞALLAH YÜZÜMÜZ PANCARIN ŞEKERİ GİBİ IŞILDAR”
banner12

PANKOBİRLİK Genel Başkanı ve Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk’un 29 Eylül’de yapılacak olan Genel Kurul’da aday olmayacağını açıklaması nedeniyle büyük bir burukluk içerisinde geçen programa, çiftçilerin Recep Konuk’un dönmesine yönelik talepleri damgasını vurdu. Açılış konuşmasını yapan Anadolu Birlik Holding İcra Kurulu Başkanı (CEO) Taner Taşpınar, Recep Konuk’un kararını gözden geçirmesini temenni ederek; “İnşallah gönlümüzdeki olur ve yüzümüz pancarın şekeri gibi ışıldar, üreticinin çalışanın kaçan tadı ilk üreteceğimiz şeker ile birlikte geri gelir” dedi.    

Kampanya açılış programına; Çumra Cumhuriyet Savcısı Orhan Yıldırım, İlçe Jandarma Komutanı Mustafa Yücel Serdar, Çumra Müftüsü Ekrem Akman Şen ile resmi dairelerin amirleri ve diğer bürokratlar, muhtarlar, sivil toplum kuruluşu yetkilileri, Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi ve Anadolu Birlik Holding çatısı altındaki şirketlerin yöneticileri, çalışanlar ve bu senenin ilk hasat pancarını getiren üreticiler ile bölge çiftçileri katıldı.

CEO Taşpınar’dan Açılış Konuşması

Tören Saygı Duruşunda bulunulması, İstiklal Marşı’nın okunması ve Kuran-ı Kerim tilavetiyle başladı. Açılış konuşmasını yapan Anadolu Birlik Holding İcra Kurulu Başkanı (CEO) Taner Taşpınar; “Kampanya dönemlerini hep birlikte açmanın kıvancını, Başkanımız Recep Konuk’un Genel Kurul’da aday olmayacağını açıklaması nedeniyle büyük bir burukluk içerisinde yaşıyoruz. Bizim de temennimiz, Genel Başkanımızın üreticiden, Konya’nın her kesiminden ve ülkemizin dört bir tarafındaki çiftçilerden ve çiftçi kuruluşlarından, tarım sektöründen yükselen sese kulak vermesi ve kararını yeniden gözden geçirmesi yönündedir. İnşallah gönlümüzdeki olur ve yüzümüz pancarın şekeri gibi ışıldar, üreticinin çalışanın kaçan tadı ilk üreteceğimiz şeker ile birlikte geri gelir” dedi.

Bu yılki kampanyada 3 Milyon 550 Bin Ton pancar alımı yapmayı planladıklarını belirten Taşpınar; kampanyaya ilişkin olarak şu değerlendirmede bulundu:

“120 gün olan kampanya sürecinde alımını gerçekleştireceğimiz pancarı, günlük pancar işleme kapasitesi 28 Bin ton olan 2 fabrikamızda işleyeceğiz. Kampanya dönemi sonunda 450 bin ton şeker, 700 Bin Ton yaş küspe, 126 Bin Ton melas, 64 Bin Ton kuru küspe üretmeyi planlıyoruz. Konya Şeker hinterlandında bulunan 217 köyde ve 467 Bin 263 Dekarlık alanda 13 bin 735 üreticiye sözleşmeli şeker pancarı üretimi yaptırıldı. Bu yıl da 8 bölgede 36 kantar ve 66 boşaltma makinesiyle 7 gün 24 saat pancar alımı gerçekleştireceğiz. Alımı gerçekleştirilecek olan pancarın fire-polar analizi üreticilerin pancar teslimi sırasında gelişmiş ekipmanlar kullanılarak yapılacak. Konya Şeker’in bu kampanya döneminde, fireler düştükten sonra 3 Milyon 200 Bin Ton Pancar işlemesini öngörüyoruz.

Konya Şeker’in varlık sebebi, sürdürülebilir tarımsal üretim ve tarımsal üretimde sürekliliği sağlamaktır. Bunu gerçekleştirmenin yolu da üreticiyi hem üretimin her aşamasında desteklemekten hem de tarımsal ürünü kıymetlendirecek ve üreticinin alternatif ürünleri de üretmesini sağlayacak yatırımları yapmaktan geçiyor. Konya Şeker her kampanya döneminde olduğu gibi bu kampanya döneminde de daha tohum tarlaya atılmadan üreticiye destek vermeye başladı. Üretimin her aşamasında verdiği ayni ve nakdi desteklerle üreticinin finansman yükünü hafifletmeye çalıştı. Üreticinin eli dara düşüp tarladaki üretim tehlikeye düşmesin diye yapabileceğini her sene olduğu gibi maksimum seviyede yaptı. Üreticiyi namerde muhtaç etmeyecek tedbirleri aldı ve bunun gereğini de yaptı.  

Bugün Başkanımız Recep Konuk’un 22 yılda oluşturduğu ekosistem ile üreticimizden 36 çeşit ürün alıyoruz, üreticimize bunun karşılığı olarak 2020 yılı sonu itibariyle yaklaşık 3 Milyar 500 Milyon Lira para ödedik. Üreticiye yapılan bu ödemenin yanı sıra, tarladaki ürünün hasadıyla başlayan sürecin döndürmeye başladığı ekonomik zincirde yer alan nakliye sektöründen sanayiye, perakendeden yeme-içme sektörüne kadar uzanan çok sayıda sektörün de çalışmasını sağlayarak toprağın bereketinden her yıl olduğu gibi binlerce insanı refahla buluşturduk.”    

Konuşmaların ardından, Çumra Şeker Fabrikasına bu kampanya döneminin ilk pancarını getiren çitçiler arasından kura ile belirlenen 3 çiftçiye çeşitli hediyeler takdim edildi.

Sayılarla Konya Şeker

Konya Şeker 1999 yılında çiftçiye tarımsal ürün bedeli olarak 55 Milyon TL ödüyordu. 2020 yılında çiftçiye ödenen ürün bedeli 3 Milyar 116 Milyon 218 Bin 957 TL oldu. 2021 yılında ise bu miktarın 3,6 milyar TL’nin üstünde olacağı tahmin ediliyor. Konya Şeker, 22 yıl önce bin 487 kişiyi istihdam ederken bugün bu sayı 14 bin 500’ü aştı. 1999 yılında Konya Şeker çiftçiden sadece pancar alımı yaparken, bugün pancarın yanı sıra ayçiçeği, kanola, mısır, arpa, buğday, üzüm, patates büyükbaş, küçükbaş hayvan başta olmak üzere 36 kalem ürün alımı yapıyor.  

Türkiye’nin 500 sanayi devi arasında 48. sırada yer alan Konya Şeker, asıl sürprizi ise listeye kendisinin yanı sıra 3 şirketi daha katma başarısını göstererek yaptı. Konya Şeker’in yanı sıra, bu sene de Panagro Tarım Hayvancılık ve Gıda San. Tic. A.Ş., Soma Termik Santral Elektrik Üretim A.Ş. ve Kangal Termik Santral Elektrik Üretim A.Ş. de değerlendirmede yer aldılar.   

900 bin çiftçi ailesinin bir iştiraki olan Konya Şeker, 2020 verilerine göre Konya’nın ihracat lideri oldu. Konya Şeker Türkiye genelinde sektörel bazda 10’uncu, genel sıralamada ise 225’inci olarak ilk bin ihracatçı listesinde yer aldı ve Konya’da en çok ihracat gerçekleştiren şirket olmayı başardı. Konya Şeker’in 2020 yılı ihracat rakamı ise 105 Milyon 844 Bin 480 Dolara ulaştı.

2004 yılına kadar C şekeri hariç ihracatı olmayan bir şirket olan Konya Şeker; Avrupa, Amerika, Afrika ve Asya kıtasında yer alan 100 ülkeye, TORKU markası ile ürettiği ürünleri ihraç ediyor. Atıştırmalıklardan et ve süt ürünlerine, bulgurdan çikolataya kadar birçok gıda ürünü ile birlikte, tohumdan plastik boru ve türevlerine kadar 700’ü aşkın farklı kalemde ihracat yapan şirket, küresel pazarlarda da dünyanın en önemli gıda devlerinden birisi olarak adından söz ettiriyor. 

banner13
Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner11
15
parçalı az bulutlu