Ailelere destek olmak için evlerde oynanabilecek ve aile içi iletişimi güçlendirebilecek nitelikte hazırlanan eğitsel oyunlar, her eve ve her ortama uygun hale getirilebilir özellikler taşıyor. İçeriğine, http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/ internet adresi üzerinden ulaşılabilen kitapçıkta yer alan oyunlardan öne çıkan bazı örnekler şöyle:

Kavanoz Dolusu Bilgi, Kavanoz Dolusu Eğlence: Hazırlıksız konuşmalar yapabilme, verilen görevleri amaca uygun şekilde yerine getirebilme, belirlenen kural ve yönergeleri oyun ve etkinliklerde uygulayabilme.

Nasıl Oynanır: Çocukların düzeyine göre, yanıtlayabilecekleri sorular küçük kağıtlara yazılır. Sorular, ders içeriklerini kapsayabileceği gibi genel kültüre ve çocukların ilgi alanlarına yönelik de olabilir. Aynı zamanda, yazılan soru sayısı kadar görev belirlenip onlar da aynı büyüklükteki kağıtlara yazılır. Bu görevler; bir şiir okumak, bir atasözü ya da şarkı söylemek, yerinde dans etmek, üç kere zıplamak, diğer odadan bir malzeme getirmek, taklit yapmak, bir çiçeğe su dökmek olabilir. Hazırlanan tüm kağıtlar aynı şekilde katlanarak kavanozun içine atılır ve karıştırılır. Sayışmaca ile oyuncuların sırası belirlendikten sonra ilk sıradaki oyuncu, kavanozdan bir kağıt çeker. Çekilen kağıttaki soru cevaplandıktan ya da görev yerine getirildikten sonra sıra diğer oyuncuya geçer.

Zıplayan Harfler: Harflerden anlamlı kelimeler türetebilme.

Nasıl Oynanır: Oyuncu sayısı kadar kalem ve kağıt hazırlanır. Kura ile belirlenen bir oyuncu, en az 7-8 harften oluşan anlamlı bir sözcük söyler. Diğer oyuncular, 1 dakikalık süre içinde bu sözcükteki harflerin yerini değiştirerek anlamlı başka sözcükler türeterek kağıtlarına yazar. Süre bitiminde, oluşturulan sözcükler söylenir. Oyun sonunda en çok puanı alan oyuncu, oyunu kazanır. Puanlama, türetilen kelimedeki harf sayısına göre yapılır. En yüksek puanı toplayan oyuncu, yeni sözcüğü söyler.

Haydi, Anlat Bakalım: Anlatımda jest ve mimikleri etkili kullanabilme, konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrayabilme.

Nasıl Oynanır: Oyun öncesinde çocukların anlayabileceği düzeyde ve olabildiğince fazla sayıda atasözleri ve deyimler küçük kağıtlara yazılır, görünmeyecek şekilde katlanır ve bir kavanoza konur. Kağıtlarda, ifadenin atasözü mü deyim mi olduğu mutlaka belirtilir. Oyuncu sırası belirlendikten sonra ilk oyuncu kavanozdan bir kağıt seçer ve kağıtta yazılı olan sözün deyim mi atasözü mü olduğunu söyler. Hazır olduğunda süresi başlar ve konuşmadan, dudaklarını kıpırdatmadan, sadece jest ve mimiklerini kullanarak 1 dakika içinde diğer oyunculara anlatmaya çalışır.

Heceyi Kelime Yap: Heceleri kullanarak anlamlı sözcükler türetebilme.

Nasıl Oynanır: Oyuncular bir masanın etrafına oturur, masanın üzerine iki tane beyaz kağıt konur. Oyunun ilk aşamasında, oyuncular sırayla ilk kağıda herhangi bir hece yazarlar. Örneğin; sa, ka, ma, kar, mar gibi. Heceler, aralarında uygun boşluklar bırakılarak yazılmalı ve birbirine karışmamalıdır. Kağıdın her tarafı hece ile dolduktan sonra ikinci aşamaya geçilir. Bu aşamada; sırası gelen oyuncu, birinci kağıtta yazılı olan heceleri kullanarak anlamlı kelimeler oluşturur ve oluşturduğu kelimeyi ikinci kağıda yazar. Her oyuncu sırası geldiğinde yalnızca bir tane anlamlı kelime oluşturmalıdır ve bu sırada kullandığı heceleri bir daha kullanılmaması için yuvarlak içine almalıdır. Her oyuncunun farklı renkte yazan bir kalem kullanması, oyunu daha keyifli kılacaktır.

Çantamda ne var: Oyun ve etkinliklerde, belirlenen kural ve yönergeleri uygulayabilme, sözel ifadeleri hafızada tutabilme.

Nasıl Oynanır: Oyunda amaç, şaşırmadan doğru kelimeleri hatırlamaktır. Oyuncular “Çantamda ... var” cümlesini sırayla söyler. Her oyuncu, bir önceki oyuncunun kurduğu cümleye yeni kelimeler ekleyerek cümleyi tamamlar. Örneğin birinci oyuncu “Çantamda mendil var” dedikten sonra ikinci oyuncu, “Çantamda mendil ve kolonya var” der. Ardından üçüncü oyuncu “Çantamda mendil, kolonya ve cüzdan var” der. Şaşıran oyuncu oyundan çıkar. Tüm oyuncular şaşırana kadar oyun devam eder. Sona kadar şaşırmadan kalan oyuncu, oyunu kazanır.