Depremlerden etkilenen vatandaşların barınma ihtiyaçlarının karşılanmasına katkıda bulunmak için evimyuvanolsun.org platformu geliştirildiği ve kampanyanın sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için projeye Valilikler ve Kaymakamlıkların da dahil edildiği belirtilen açıklamaya göre başvuru süreci şöyle:

*Gönüllü Başvuru Süreci: Depremzede vatandaşların en az 3 ay süreyle ücretsiz veya uygun kira bedelleriyle konaklayabilecekleri evlerini kullanıma sunan gönüllüler, ev bilgilerini Gönüllü Konut Konaklama Başvuru Sistemi üzerinden beyan edebildikleri gibi başvuruları www.evimyuvanolsun.org internet sitesi üzerinden yayımlanan emlak uygulamalarından da toplanabiliyor veya 112 Acil Çağrı Merkezlerine iletilebiliyor.

*Depremzede Başvuru Süreci: Depremzede vatandaşlar https://depremzede.icisleri.gov.tr internet sitesi üzerinden veya yine www.evimyuvanolsun.org adresinden ve deprem bölgesinde yer alan Valiliklerin internet sitelerinden başvurularını yapabiliyorlar.

*Yerleştirme Süreci: Sistemde kayıtlı ev bilgileri Valilikler ve Kaymakamlıklarca belirlenen ekipler tarafından yerinde kontrol ediliyor. Böylece beyan edilen evin oturmaya elverişli olup olmadığı kontrol edilerek sistemde de onaylanıyor. Sonrasında ise depremzedeler ve gönüllü ev sahipleri arasında İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan “Ödünç Sözleşmesi” imzalanmak suretiyle yerleştirme sağlanıyor. Uygun kira bedelli evlere ise AFAD Afetzedelere Kira Yardımı Bağış Hesaplarından Kaymakamlıklarca kira bedelleri alınıp ev sahibine ödenmek suretiyle yerleştirme işlemleri yapılıyor. Bu evlerdeki su, elektrik ve doğalgaz faturaları, depremzedelerin kaldığı süre boyunca Valiliklerce veya Kaymakamlıklarca karşılanıyor.