Güvenilir firmalardan yapılan mesafeli alışverişlerin çeşitli kolaylıkları beraberinde getirdiği, bir kısım alışverişlerde ise tüketicilerin sıkıntılarla karşı karşıya kaldıkları hatırlatılan açıklamada; Bakanlığa ulaşan şikayetler ve tüketicilerin dikkat etmeleri gereken hususlar sıralanarak, mağduriyet yaşayan vatandaşların hak arama yoluna gitmeleri istendi. Uyarı ya da idari para cezası uygulanan başlıca şikayetler: *Satın alınan ürünlerin azami süresinde teslim edilmemesi, *Talep edilen ürünlerin yerine başka ürünlerin gönderilmesi, *İnternet sitelerinde stokta bulunmayan ürünlerin satılması ve stokta kalmadığı gerekçesiyle sözleşmenin tek taraflı feshi, *Tüketicilere cayma hakkının kullandırılmaması, bu hakkın kullanıldığı durumlarda bedel iadesinin hiç ya da mevzuatta düzenlendiği şekil ve sürede yapılmaması, *Kargo şirketlerinin zamanında teslimat yapmaması. Tüketicilerin alışverişlerinde dikkat etmeleri gereken hususlar: *İnternet veya telefon ile alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa bir ön araştırma yapılması ve gerekirse satıcı hakkındaki şikayetlerin incelenmesi, *Satın alınması planlanan mal veya hizmetin yaklaşık fiyatının öğrenilmesi, gerçekçi olmayan fiyatlara veya indirimlere dikkat edilmesi, *Alışveriş yapılması düşünülen internet sitesinde satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefonu, MERSİS numarası, ETBİS kaydı, Güven Damgası gibi bilgilerin olup olmadığının kontrol edilmesi, *İnternet sitesinin adı adres çubuğunda her zamanki gibi görünmüyorsa, sahte veya taklit bir site olması ihtimaline karşın site adının kontrol edilmesi, *Sosyal medyada gezinirken tüketicinin karşısına çıkan tanıtım ve ilanlar konusunda sitelerin taklit olması ihtimaline karşı, satıcının kendi sitesinden ürünün kontrol edilmesi, *İnternet üzerinden alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda; SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara dikkat edilmesi, *Ödeme yapmadan önce; satıcı unvanı, adresi, iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yolları gibi ön bilgilerin mutlaka okunması. Mağduriyet yaşanması durumunda yapılması gerekenler: Mesafeli satışlarda mağduriyet yaşanması durumunda; 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun tarafından uyuşmazlıkların çözümünde yetkili kılınan mercilerden, uyuşmazlık yaşanan miktara göre “Tüketici Hakem Heyetleri” ile “Tüketici Mahkemeleri” nezdinde hak arama yoluna gidilmesi.