FİNAL OKULLARINDAN BURSLULUK SINAVI

Akşehir Final Okulları yöneticileri ve basın mensupları kahvaltıda bir araya geldiler. 2018-2019 öğretim yılında eğitim ve öğretim faaliyetine başlayacak olan Akşehir Final Okulları hakkında yönetim kurulu başkanı Mehmet Ateş bazı açıklamalarda bulundu.

FİNAL OKULLARINDAN BURSLULUK SINAVI

Akşehir Final Okulları yöneticileri ve basın mensupları kahvaltıda bir araya geldiler. 2018-2019 öğretim yılında eğitim ve öğretim faaliyetine başlayacak olan Akşehir Final Okulları hakkında yönetim kurulu başkanı Mehmet Ateş bazı açıklamalarda bulundu.

12 Şubat 2018 Pazartesi 00:44
927 Okunma
FİNAL OKULLARINDAN BURSLULUK SINAVI
banner155

Hava koşullarına bağlı olmakla birlikte Haziran ayında okul inşaatının biteceğini bildiren Ateş, kurum olarak son derece heyecanlı olduklarını dile getirdi ve 24-25 Şubat’ta yapılacak olan Bursluluk Sınavı için tüm öğrencilere başarılar diledi.

FİNAL OKULLARI BURSLULUK SINAVI

Final Okulları bursluluk sınavı 24 -25 Şubat 2018 Cumartesi ve Pazar günleri gerçekleşecek.4,5,6,7,8,9,10 ve 11. sınıf öğrencileri bursluluk sınavına katılım sağlayabilecekler. Başvurular; 4,5,6 ve 7. sınıflar için Özel Akşehir Final Ortaokulu’nda,                   9,10 ve 11. sınıflar Özel Akşehir Final Temel Lisesinde yapılmaktadır.

Final Okulları Genel Müdürü Ali Dağhan ise şu bilgileri verdi:

TARİHÇE

“HEM YAŞAM, HEM SINAV BAŞARISI”

1980’de başladı Final’in öyküsü... Anadolu’nun şirin bir kentinde 6 derslikle, 7 öğretmenle ve 17 öğrenciyle... Final, kurulduğu günlerde inanıyordu “hiçbir başarının tesadüf olmadığına...” Bu mütevazı başlangıcın ciddi bir eğitim kervanına dönüşeceğine... Ülkenin dört bir yanında bir eğitim meşalesi tutuşturacağına... Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar ulaşacağına... Bu inançla çıktı yola…

Bugün ülkemizin dört bir yanında, Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti’nde ve Azerbaycan’da yer alan eğitim kurumları, yayınevleri, üniversitesi, yüz binleri aşan öğrencisi, on bine yakın öğretmeni ve personeli her hafta ülkemizin en ücra köşelerine kadar ulaşarak eğitimde fırsat eşitliği yaratan Final Dergileri ile devam ediyor başarı yolculuğuna.

Final Okulları, Final’in eğitim kurumlarının sınav başarısı geleneğinin mirasçısı ve takipçisidir. Final Okulları öğrencileri bu dönem içerisinde gerek lise hazırlık gerekse üniversite giriş sınavlarında üstün başarılar gösterdiler.

Yaşam başarısının ilköğretimden itibaren kazanılması gereken kişisel ve etik değerlerle beslendiğine inanan Final Okulları, eğitim öğretim yılı boyunca gerçekleştirilen kültürel, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetler aracılığıyla, tüm bu değerleri öğrencilere öğretmeye, davranışlarla örneklemeye devam etti ve yeni açılacak tüm Final Eğitim Kurumları’nda da devam edecek.

“HİÇBİR BAŞARI TESADÜF DEĞİLDİR ve FİNAL’DE BAŞARI BİR GELENEKTİR.”

VİZYONUMUZ:

Demokratik, ilkeli, lider, atılımcı, tarafsız, şeffaf, yenilikçi, çağdaş bir kurum olma özellikleriyle "Eğitimde Önder" olmanın sorumluluğu ile;

            Cesur ama esnek, girişimci ama gerçekçi adımlarla bilgi toplumunun güvenilen, sevilen, özlenen, öğrenen, gülen, gelişen bir okulu, eğitim yuvası olmaktır.

MİSYONUMUZ

Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, demokratik ve özgürlükçü, her türlü yeniliğe açık, yasalara saygılı, ulusal değerlerle küresel değerleri sentezleyen, bilgi ve düşünce toplumunun beklentilerine cevap verebilen, bilinçli ve uygar, araştıran, sorgulayan, üreten gençler yetiştirmektir.

EĞİTİM ANLAYIŞIMIZ

1980 yılında başlayan yolculuğumuz her sene yükselen bir grafikle geleceğe gidiyor. Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığında, küreselleşen dünyadaki öğrenme kuramlarının yakından takip edildiği bir ortamda, seçkin öğretim kadrosunun liderliğinde, insan yetiştiren çağdaş bir eğitim kurumuyuz.

            Bilgiyi saklayan değil kullanan, öğrenmeyi ezberleyen değil özümseyen, zihinsel gelişiminin yanında duygusal ve bedensel gelişimini önemseyen, bugünün değil geleceğin inşasını yapan, milli ve manevi değerlerinin farkında olan, büyük düşünen, düşündüklerini uygulayan, dünyaya penceresini açık tutan, uluslararası düzeyde yeterliliğe ulaşmış özgüveni yüksek bir nesil yetiştiriyoruz.

            Biz her geçen gün büyüyen ve büyüdükçe güçlenen bir aileyiz. Söylediklerimizle değil yaptıklarımızla, hedeflerimizi gerçekleştiren eğitim anlayışımızla, herhangi bir ideolojiye hizmet etmeden, evrensel ilkeler ışığında "Final Ruhu" ile hareket ederiz. Bu ruhu karşılıklı güvene, kişiler ve bölümler arasındaki etkili iletişime, demokratik ortamda yapılan ekip çalışmasına, kaliteden ödün vermemek adına sistemli bir şekilde yürütülen ölçme ve değerlendirmeye, gerçekçi vizyonumuz, doğru yürütülen misyonumuzla sürdürülebilir hedeflerimize borçluyuz.

EĞİTİM DANIŞMANIMIZ DOĞAN CÜCELOĞLU

Doğan Cüceloğlu, kırktan fazla bilimsel makalesi yayınlanan bir psikolog ve çeşitli topluluklara bilimsel psikoloji çerçevesinde gelişim seminerleri sunan bir iletişim psikolojisi uzmanıdır. Çok sayıdaki kişisel gelişim kitabı ile Türk insanının düşünce, duygu ve davranışlarını inceler.

            1980-1996 yılları arasında ABD'deki Fullerton şehrinde California Eyalet Üniversitesi’nde görev yapmıştır.1996'dan bu yana Türkiye'de üniversite öğrencilerine, öğretmenlere, ana-babalara ve işadamlarına yönelik seminerler, konferanslar ve atölye çalışmaları düzenlemektedir. Psikoloji üzerine birçok kitap yazmıştır ve bunların hepsi eğitici kitaplardır.

            Şu an eğitim danışmanlığı görevini yürüttüğü Final Okulları, başkanlığında yürütülmekte olan birçok eğitim programını sürdürülebilir kılmaktadır. Cüceloğlu “Sorulmadık soru kalmayacak” sloganıyla Final Okulları öğrencilerinin sorgulayıcı yapısını ortaya çıkarmıştır.

Akşehir Final Okulları Kurucusu Mehmet Ateş “Neden final okulları?” sorusuna şu cevabı verdi:

NEDEN FİNAL OKULLARI?

Velilerin bir okulu tercih ederken dikkate aldıkları en önemli kriterlerden biri düzendir. Bir okulun düzenli ve sistematik bir biçimde eğitim öğretim hayatına devam edebiliyor olması, fiziki şartların istenilen düzeyde ve yeterlilikte olmasından başlayıp, öğrencilerin sabah evden alınarak eğitim ve öğretim saatlerinde geçirdikleri zaman dilimi boyunca devam eder ve öğrencilerin evlerine intikali ile nihayetlenir. Okulun düzeni, bütün öğretmenlerin derslerini müfredata uygun olarak işlemeleri, veli toplantılarının eksiksiz yapılıyor olması, bütün aktivitelerin zamanında eksiksiz ve düzenli olması, hâsılı bütün okul sisteminin ahenk içerisinde yürütülüyor olması, “düzenli okul” algısını oluşturur. Bu algı, tek başına bir okulun hayatını devam ettirmesine yetebilir. Ülkemizdeki bir okul, düzenli olmanın yanı sıra, bir de akademik başarı elde etmiş, yani yıl içerisindeki sınavlarda öğrencileri iyi veya üzeri performans sağlamış, liselere ve üniversiteye giriş sınavlarında öne çıkan bir başarı grafiği çizmiş ise, bu iki özelliği ile diğerlerinden öne çıkan, başarılı bir okul olarak nitelenir.

            Bu iki özellik, yani düzenli olmak ve akademik başarı sağlamak, her okul için çok önemli özellikler olmakla birlikte, biz Final olarak “Yaşam Başarısı” gibi üçüncü bir kriteri de önümüze hedef olarak koyuyoruz. Özetlemek gerekirse amacımız; düzenli, akademik başarısı olan ve öğrencileri yaşam başarısı sağlayacak bir eğitim felsefesi ile yetiştiren bir okuldur. Bu amaç doğrultusunda, gerek biz kuruculara, gerek çocuklarımızı yetiştiren öğretmenlere, gerekse de onların ilk rol modelleri olarak velilerimize çok iş düştüğünü belirtmek istiyoruz. Final Ailesi olarak bugüne dek hem etik değerlere bağlı kalıp hem de akademik başarı getirecek yeterliliği göstermek, bize Türk Milleti’nin güvenini kazandırdı. Bu güvene layık olmaya çalışacağız. Milletimiz kendisine hizmet edenlere her dönemde sahip çıkmıştır. Türkiye’nin her köşesinde bizlere sahip çıkan bütün velilerimize teşekkür ediyoruz.

Son Güncelleme: 11.02.2018 20:53
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner168

banner229

banner216

banner159

banner233

banner248

banner240

İpek Eşarp Burada