banner178

DİYETİSYEN GÖZÜYLE BESLENME ALIŞKANLIKLARIMIZ

Özel PARKHAYAT Akşehir Hastanesi Diyetisyeni Kübra Ayaz, sağlıklı beslenme konusunda doğru bilinen yanlışlar hakkında uyarılarda bulundu.

DİYETİSYEN GÖZÜYLE BESLENME ALIŞKANLIKLARIMIZ

Özel PARKHAYAT Akşehir Hastanesi Diyetisyeni Kübra Ayaz, sağlıklı beslenme konusunda doğru bilinen yanlışlar hakkında uyarılarda bulundu.

10 Ocak 2019 Perşembe 00:18
222 Okunma
DİYETİSYEN GÖZÜYLE BESLENME ALIŞKANLIKLARIMIZ
banner155

Kübra Ayaz konuyla ilgili açıklamasında, şu değerlendirmelere yer verdi: ‘’Kilo verme isteği size her duyduğunuz tavsiyeyi denetmiş, biraz da kafanızı karıştırmış olabilir. Her gün çeşitli yayın organlarında sağlıklı beslenme konusunda asılsız haberlerin gündeme gelmesiyle doğru bilinen birçok yanlışın ortaya çıkması kaçınılmaz olmuştur. En çok karşılaştığım genel olarak herkesin doğru bildiği ancak yanlış olan beslenme alışkanlıkları arasında en yaygın olanları sıralayacak olursak:

YANLIŞ: Ekmek Kilo Aldırır!
DOĞRU: Ekmeğin diyetten çıkarılmasıyla kilo verileceği inancı neredeyse tüm toplum olarak doğru kabulse de diyetten ekmeğin çıkarılmasıyla yerine asıl kilo aldırıcı yani daha yüksek kalorili besinler (şeker, doymuş yağ, hamur işleri, hazır paketli gıdalar...)  eklenmekte ve kilo verme süreci zorlaşmaktadır. Burada önemli olan nokta hangi ekmeği ne kadar tüketmeniz gerektiğini bilmektir. Esmer ekmek ve beyaz ekmeğin kalori açısından arasında bir fark olmamakla 1 ince dilim ekmek 70 kaloridir. Esmer ekmeğin lif yani posa oranı daha yüksektir. B grubu vitaminlerini içeren kompleks karbonhidrat olarak bilenen esmer ekmek çeşitleri (tam buğday, çavdarlı, kepekli vb.) kan şekerini daha yavaş yükselterek uzun süre tokluk hissi sağlayacak sizi diğer öğüne daha rahat taşıyacaktır.

YANLIŞ: Light / Diyet Ürünler Zayıflama Diyetlerinde Serbestçe Tüketilebilir!

DOĞRU: Light ürünleri istediğiniz kadar tüketerek zayıflayacağınızı düşünmeniz kesinlikle yanlıştır. Az yağlı-diyet-light diye piyasaya sunulan ürünlerin normal ürünlerle arasında ciddi farklar bulunmamakla birlikte bazen normal bir üründen daha kalorili olabilmektedir. Tüketicinin bu gıdaların üzerindeki etiket kavramını değerlendirme şekli, light veya diyet yazdığı için daha çok tüketebilirim olmamalıdır. Hazır paketli yani ambalaja girmiş bütün besinler lezzet veren birtakım öğeler (yağ, şeker, un, tuz gibi) içermektedir. Besinler satın alınırken etiketleri iyi bir şekilde okunmalı ve unutulmamalıdır ki herhangi birinde yapılan bir azaltma diğerindeki artış ile kapatılmakta lezzet bu şekilde korunmaktadır.

YANLIŞ: Çay ve kahve, suyun yerini tutar !

DOĞRU: Günlük sıvı gereksinimini karşılayacak en doğru ve sağlıklı tek kaynak SU’dur. Su yerine kolalı içecekler, çay ve kahve tüketmek suya olan gereksinimi karşılamadığı gibi gereksinimi artırabilirler de. Bu tür içeceklerin içerdikleri kafeinin vücuttaki suyu atma özelliği vardır. Su vücutta oluşan toksik maddelerin atılması ve ödem oluşmaması için gereklidir. Birçok besinin sindirimi, vitamin ve minerallerin emilimi için gün içinde 2-2,5 litre su tüketilmelidir.

YANLIŞ: Kendi Başıma da Sağlıklı Zayıflarım!

DOĞRU: Günümüz popüler-şok diyet uygulamaları kısa vadede fazla kilolar verdirmeyi vaat ederek çoğu insana, aç kalarak zayıflayabileceğini düşündürür. Evet, diyetin başında bir miktar kilo verilebilir fakat uzun süre açlık sonrası metabolizma yavaşlar ve yağ deposunu arttırmaya başlar. Vücut kendini korumaya aldığı için yediğiniz en ufak yiyecek bile yağ olarak depolanır. Kilo vermenizin imkansız olduğunu düşünerek bir diyetisyene başvurduğunuzda 'HİÇBİR ŞEY YEMESEM BİLE KİLO VEREMİYORUM' veya 'SU İÇSEM YARIYOR' cümlesi kaçınılmaz olacaktır. Kısa sürede kaybedilen kilolar genellikle vücuttaki kas ve su kaybını ifade etmektedir. Verilen kiloları daha hızlı bir şekilde geri almamak yani kalıcı kilo kaybı sağlamak fazla olan yağ kütlesinde azalma ile mümkün olmaktadır. Sağlıklı kilo kaybetmek, doğru yerden başlamak, destek görmek, pişmanlık hissetmeden kilo vermek için bir doktor ve diyetisyen kontrolünde ilerlemelisiniz. Öncelikle gerekli testleri yaptırmalı, daha sonra metabolik hızınıza ve yaşam tarzınıza uygun bir beslenme programıyla sağlıklı bir şekilde fazla kilolarınızdan kurtulmalısınız.’’

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner262

banner249

banner250

banner252

banner263

banner229

banner266

banner255

banner240

banner216

banner260

banner233

banner248

banner253

banner256

banner259

İpek Eşarp Burada