Bakanlığın resmi internet sitesinden kamuoyu ile paylaşılan duyuruda; turizm faaliyetlerinin yoğun olarak yaşanmasının beklendiği bir döneme yaklaşıldığı ve bu dönemi fırsata çevirmeyi amaçlayan kötü niyetli kişiler tarafından tüketicileri mağdur etmeye yönelik birtakım faaliyetlerde bulunulması ihtimaline karşı dikkatli olunması gerektiği vurgulandı.

Duyuruda, vatandaşların rezervasyon yaptırmadan önce dikkat etmeleri tavsiye edilen hususlar şöyle sıralandı:

*Konaklama rezervasyonu yapmadan önce, tesisin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan işletme belgeli olup olmadığının ve belirtilen yıldız sayısının www.kulturturizm.gov.tr ve https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html adresli internet sitelerinden, seyahat acentelerine ilişkin bilgilerin doğruluğunun ise www.tursab.org.tr internet sitesinden sorgulanması.

*Mesafeli olarak hazırlanan sözleşmelerde; rezervasyon yapılan internet sitesinde yer alan adres, unvan ve iletişim bilgilerinin kontrol edilmesi, tesis veya seyahat acentesine ilişkin bu bilgilere yer verildiğinden emin olunması.

*Rezervasyon yapılacak internet sitesinin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’ne (ETBİS) kayıtlı olup olmadığının kontrol edilmesi.

*Sosyal medya veya e-posta benzeri mecralardan ulaşan konaklama tekliflerinin doğrudan kabul edilmesi yerine, rezervasyon işlemlerinin konaklama yapılacak tesise ilişkin seyahat acenteleri veya doğrudan tesise ait internet sitesi üzerinden gerçekleştirilmesi. Teklifin içeriğinde yer alan tesis resimlerinin, kurumsal logo ve işaretlerin doğruluğunun sorgulanması. Ayrıca, teklife ilişkin reklamda yer alan telefon numarası ve iletişim bilgilerinin internet ortamında sorgulanarak veya telefonla aranarak teyit edilmesi.

*Çoğunlukla sahte olan ve tüketicileri aldatarak satın almaya yönlendirmek amacıyla kurulan internet sitelerinde, genellikle tanıtımı yapılan tesise yönelik bir rezervasyon motoruna yer verilmiyor ve tüketiciler doğrudan telefon aramasına yönlendiriliyor. Bu hususa tüketiciler tarafından şüpheyle yaklaşılması ve belirtilen telefon numarasının farklı kaynaklardan kontrol edilmesi.

*Gerek yüz yüze gerekse mesafeli satışlarda alınan konaklama sözleşmesine ilişkin broşür veya bilgilendirme formu istenmesi.

*Fiyat indirimlerine dikkat edilmesi.