ÖLÜLERDEN YARDIM İSTENİR Mİ?

Sorguladığım soru: Ölülerden yardım istenir mi? Medet ya Abdülkadir Geylani, Gavs vs. demek şirk değil midir?Sorularla İslamiyet sitesi: Medet: "Dilemek, yardım istemek" demektir. Allah'tan başkasından yardım istemek söz konusu olamaz. Ancak bu sözden sonra tasavvuf kavramı işin içine giriyor."Tasavvufta "Medet ya şeyh, medet ya Geylani" gibi lafızlar bu şahıslara duyulan manevi sevginin bir ifadesidir." deniliyor. Bunlara ek olarak insanın beşer olduğu için sığınma ihtiyacı duyduğundan bahsedilmiş."Ayrıca insan-ı kamil mertebesine ve Allah katındaki mertebesine değinilmiş. Bunlara değindikten sonra derviş ( normal insan) insan- kamil olarak gördüğü şeyhinden, tarikat piri ve pirlerinden birinden İstimdat (yardım) dilendiğinde aslında talebini Allah'a arz etmiştir." diye bir paragrafta cevaplar arasında. Bu paragrafı not edelim..Bu yönüyle ölülerden yardım istemek Kur-an'a aykırı değilmiş. Ancak istimdat edilen yani yardım istenilen kişi bizzat güç ve kudret sahibi olarak görülürse caiz olmazmış. Daha sonra ise bir hadis örneği verilmiş. "Peygamberler kabirlerinde diridirler" (İbn-i Mace)Burası çok önemli olduğu için bu hadise inanmadığımı belirtmek isterim. Çünkü yüce Allah Kur-an'da bu durumu bize açıklıyor:İbrahim-11: Elçileri ise kendilerine şöyle dediler: "Biz elbette sizin gibi birer insanız"Al-i İmran-144: Muhammed sadece bir elçidir ve ondan önce de nice elçiler gelip geçmiştir. Ölür yahut öldürülürse geriye mi döneceksiniz? Dönekler Allah'a hiçbir zarar veremez.Bu ayetlerden de anlaşılacağı üzere peygamberler de bizim gibi beşerdir. Beşer oldukları için onlar da her insan gibi ölmüşlerdir. Yani bu hadis otomatik olarak Kur-an'a aykırı bir hadis olmuş oluyor.Devam edelim.. Sorularla islamiyet sitesinde peygamberlerden ve ölülerden yardım isteneceği hadislerle delil gösterilmiştir.Daha sonra Rad suresinde meleklerin insanları koruması örnek gösterilmiş ve bunun da şirk olması gerekmez mi diye bir soru sorulmuş. Buraya katılmıyorum. Çünkü meleklerin Kur-an'da nasıl bir varlık oldukları açıklanmıştır. Melekler Allah'ın dilemesi dışında herhangi bir eylemde bulunamazlar. Eğer bizi koruyorlar ise de bu Allah'ın görevlendirilmesiyledir.Ancak Şeyhler, Gavslar, kutuplar vs. böyle bir yetkiye sahip değildir. Kur-an'ın hiçbir yerinde bu türden bir yetkilendirme söz konusu değildir.Daha sonra vasıta ve vesile konusuna değinilmiş. Bir örnek verilmiş: "Mesela; Bir metamatik kitabı ile talebelerin arasına öğretmenlerin girmesi talebe ile kitabı kaynaştırır. Muhabbeti arttırır. Öğretmenler bu manada vasıta olarak bir yekun teşkil etmektedirler"Verilen örneğin Allah ve vasıta kılınan maneviyat büyükleri ile kıyaslamayı da doğru bulmuyorum. çünkü Allah'ın dünyadaki somut bir kavramla ilişkilendirilmesi, benzetme yapılması imkansızdır. Allah bize şah damarımızdan daha yakındır diyor Kur-an.. Yani Allah ile aramızda zaten ara yok ki herhangi bir beşer vasıta kılınsın.Buraya kadar sorularla islamiyet  sitesinin "ölülerden yardım isteme"nin caiz olduğuna dair iddialar yer aldı. Şimdi ben neden ölülerden yardım istemeyi kabul etmediğimi açıklamak istiyorum.Öncelikle ben ölmüş birinden "Medet" (yardım) dilemenin şirk olduğunu düşünüyorum. Çünkü Fatiha Suresi'nin 4. ayetinde "Ancak sana ibadet ederiz, ancak senden yardım dileriz" deriz. Eğer Allah'tan başkasından yardım dilersek bu ayeti her namazda okumak büyük bir çelişki olacaktır.Ayrıca Allah(c.c) Fatır suresinin 14. ayetinde şöyle buyuruyor: "Eğer onları çağırırsanız sizin çağırmanızı işitmezler, işitseler bile size cevap veremezler . Kıyamet günü onlar sizin ortak koşmalarınızı tanımazlar." Bu yönüyle Hristiyanların düştükleri hataya müslümanlarında düştüklerini görüyoruz. Onlar da: "İsa efendimiz, bize yardım et." diyorlar. Onlar da Allah ile araya aracı koymanın peşindeler. Halbuki yüce Allah: "Onlar sizin çağrınızı işitmezler" diyor.Fatır Suresi-22. ayette şöyle buyruluyor: "Dirilerle ölüler bir olmaz. Şüphesiz Allah dilediği kimseye işittirir. Sen kabirlerde bulunanlara işittirecek değilsin."Rum suresi-52: "Sen ölülere duyuramazsın"Ölülerden yardım istenebileceğini savunan kişiler aslında bize şunu söylüyorlar: "Ben bu insan-ı kamilleri ve ölmüş evliyaları, beni Allah'a daha fazla yaklaştırsınlar diye vasıta, vesile kılıyorum demekteler. Allah bu iddiayı Kur-an'da şirk olarak tanımlar.Zümer Suresi-3:  Kesinlikle, din sadece ALLAH'a aittir. O'nun dışındakileri evliya (dostlar) olarak edinenler, 'Onlar bizi ALLAH'a daha fazla yaklaştırsın diye biz onlara tapıyoruz.' (derler). Ayrılığa düştükleri bu konuda onların arasında ALLAH karar verecektir. ALLAH kuşkusuz, yalancıları ve nankörleri doğru yola iletmez.Sonuç olarak ben Allah'tan başka birisinden yardım istemeyi doğru bulmuyorum. Hele hele ölülerden yardım istemeyi tamamen mantıksız olarak görüyorum. Bunu yapan birisinin her namazda okuduğu Fatiha suresinde "Yalnız senden yardım dileriz" ayetini okuması büyük bir çelişkidir.Ayrıca Allah'a bizi yaklaştırsın diye saygı gösterilen kişileri ve ölmüş insanların aracılığının ve veli edinmenin Allah tarafından kabul edilmediğini Zümer suresi 3. ayette gördük. Ayrıca kabirlerdeki ölülerin bizleri işitmediklerini Fatır ve Rum surelerinde gördük.Peygamberlerinde beşer olduklarını ve kabirlerinde diri olduklarını söyleyen hadisin Kur-an'a aykırı olduğunu İbrahim ve Al-i İmran surelerinde gördük. Bunlara rağmen Allah'tan başkasından yardım istemeyi en büyük günahı işlemek yani şirke bulaşmak olarak görüyorum. Bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah(c.c) bize zaten aracısız yardım edendir. Selam ve sevgilerimle..
{ "vars": { "account": "G-5Z2CE4T8R8" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }