EĞİTİM

Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği Yeniden Düzenlendi

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan "Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği", Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeyle birlikte, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin teşkilat yapıları, görev, yetki ve sorumlulukları ile hizmet yürütme esasları yeniden belirlendi.

Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği Yeniden Düzenlendi

Yönetmelik kapsamında yapılan değişikliklerle, mevcut birimlerin isimlerinde ve işleyişlerinde güncellemeye gidildi. Buna göre;

Bilgi işlem ve eğitim teknolojileri birimi, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Şubesi;

Öğretmen yetiştirme ve geliştirme birimi, Mesleki Gelişim Şubesi;

İnsan kaynakları yönetimi birimi ise Personel Şubesi olarak yeniden adlandırıldı.
Ayrıca, Denklik ve Belge Doğrulama Şubesi ile Bütçe ve Tahakkuk Şubesi gibi yeni şubeler de kuruldu.

İl milli eğitim müdürlüklerinde, hukuk, bilgi işlem, sivil savunma, iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri doğrudan il milli eğitim müdürüne bağlı birimler tarafından yürütülecek. İlçe müdürlüklerinde ise bilgi işlem ve iş sağlığı güvenliği hizmetleri ilçe müdürüne bağlı bürolar aracılığıyla sağlanacak.

Yeni yönetmelikle şube, birim ve büroların görev ve sorumlulukları da detaylı şekilde tanımlandı. Eğitim-öğretim hizmetlerinde geliştirme, kurumlara ve öğrencilere yönelik görevler ile izleme, değerlendirme ve raporlama süreçleri yeniden düzenlendi. Ayrıca il ve ilçe personelinin görev tanımları ve iş bölümü netleştirilirken, kurulların ve milli eğitim komisyonlarının görevleri de güncellendi.

Öte yandan, 18 Kasım 2012 tarihli "Milli Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği" yürürlükten kaldırıldı.