Bakanlığın resmi internet sitesinden kamuoyu ile paylaşılan açıklamaya göre, konuya ilişkin olarak Valiliklere gönderilen yazıda; Karayolları Trafik Kanunu’nun “Hız Sınırları” başlıklı 50. maddesinde, “Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 kilometre/saat, bölünmüş yollarda 110 kilometre/saat, otoyollarda 120 kilometre/saat hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir” hükmünün yer aldığı anımsatıldı. 

Yol standartlarını dikkate alınarak ilgili mevzuat çerçevesinde ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın görüşüyle belirtilen hız sınırlarını, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için 20 km/saate kadar artırma yetkisinin İçişleri Bakanlığı’nda bulunduğu ifade edilen yazıya göre yeni hız sınırları, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren şu şekilde uygulanmaya başlanacak:

*Edirne-İstanbul (Avrupa otoyolu), İstanbul-Ankara (Anadolu Otoyolu), Niğde-Mersin-Şanlıurfa (Niğde-Tarsus kesimi, Tarsus-Şanlıurfa kesimi) ile Çeşme-İzmir-Aydın (Çeşme-İzmir kesimi ile İzmir-Aydın kesimleri) otoyollarının mevcut olan 120 km/saat olan hız sınırı 10 km/saat artırılarak 130 km/saate çıkarılacak.

*Kuzey Marmara otoyolunun Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı bölümü, Malkara-Çanakkale, Gebze-İzmir /Menemen-Çandarlı, Ankara-Niğde otoyollarında 120 km/saat olan hız sınırı 20 km/saat artırılarak 140 km/saate çıkarılacak.

*Yapımı devam eden ve yeni projelendirilecek otoyollar hizmete açıldıklarında 120 km/saat olan hız sınırı 20 km/saat artırılarak 140 km/saate yükseltilecek.

Ayrıca, yeni uygulama kapsamında otoyollarda trafik işaretlemelerine yönelik çalışmalara da devam edildiği belirtildi.