Doğanhisar Asliye Hukuk Mahkemesi, onaylamadığı halde kendisine bir bankacılık ürünü satıldığı iddiasıyla başvurduğu Tüketici Hakem Heyeti tarafından haklı bulunan vatandaşın aleyhine açılan davayı reddetti.


Doğanhisar İlçe Nüfus Müdürlüğü’nde görevli Ünal Kayhan, çalıştığı özel bir bankadan kullandığı kredi kartı hesabından yapılan kesintilerin İşsizlik Sigortası primleri olduğunu öğrenince, İlçe Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak itiraz etti. Kart borcunu yapılandırma işlemi esnasında, onayı olmadan poliçenin düzenlendiği iddiasını değerlendiren Hakem Heyeti’nin Kayhan’ı haklı bulması üzerine banka, Tüketici Mahkemesi Sıfatıyla Doğanhisar Asliye Hukuk Mahkemesi’nde dava açtı.



Çağrı merkezi ile yapılan konuşmalar dahil verileri inceleyen bilirkişi raporunun da ışığında mahkeme, vatandaşı haklı bularak bankanın açtığı davanın reddine karar verdi. Kararda, ‘’Her ne kadar celse esnasında sehven istinaf başvurusu için süre belirtilmiş olsa da, dava miktarı ve konusu itibariyle kesin olup, kesin olarak karar verilmiştir.’’ denildi.



Konuyla ilgili görüşünü aldığımız hukukçular, karar kesin olmasına rağmen para iadesinin yapılması konusunda bankanın harekete geçmesini beklemek yerine, İcra Mahkemesi’ne dava açarak sonuca gidilmesi yönünde görüş belirtirken, yaşanan sürecin benzer durumlarla karşılaşan vatandaşlar için örnek olabileceğini vurguladılar.