Ulusal haber kanallarında “paket servisçilerinin, asansörü kullanmaları yasaktır” diye, görüntülü bir habere rastlayınca şok olmuştum.

Bazı kendini beğenmiş ve sonradan görme kişilerin, kendilerine hizmet eden kurye elemanlarına karşı, onur kırıcı ve aşağılayıcı tutumlarını şiddetle kınıyorum.

Motokuryeler özellikle korona döneminde, telefon ve internet siparişlerinizi size ulaştırmak için fedakarca çalışan kişilerdir.

Sıcak soğuk, yağmur kar demeden, her şartta ve günün her saatinde, en hızlı şekilde, sizleri evinizden çıkmanıza gerek bırakmadan, her istediğinizi kapınıza kadar getiriyorlar.

Bir yıldır kısıtlama ve yasaklarla boğuştuğumuz şu dönemde lokanta, kafe, pastane ve ekmek arası tarzında iş yapan birçok küçük esnaf, neredeyse bitme noktasına geldi. Buna rağmen, ümitlerini yarınlara taşıyarak, paket servislerine yöneldiler.

Asılında müşteri olarak ihtiyaçlarınızı karşılarken, bu arada yerel esnafın ayakta kalabilmesine destek vermiş oluyorsunuz. 

Kapınıza gelen çalışanları hor görerek kapıda bekletmemeli, halden anlamaz tavırlarla neden geç kaldın gibi sert mimik ve davranışlarla, incitici kelimelerle itici konuşmalar yapmamalısınız.

Önce bir düşünün isterseniz; motokuryeler hizmet vermemiş olsalar, ihtiyaçlarınızı nasıl karşılayacaksınız.

Haliyle aldığınız hizmetin bedelini tabi ki siz ödüyorsunuz fakat paramla değil mi diyerek, gayri ahlaki davranmamalısınız.

Siz telefonu elinizden bırakınca ya da bilgisayarınızın tuşuna basınca, kimse kapınızın önüne ışınlanmayacak, lütfen daha insaflı ve makul olmaya çalışın.

Unutmayın, dünyanın bin bir türlü hali var, basite aldığınız o işi belki bir gün siz yapacaksınız, kendinize yapılmasını istemediğiniz hiç bir davranışı, başkalarına yapmayınız.

Kargo firmalarında artan yoğunluğu hepimiz de fark ediyoruz. Çalışanlar getirdikleri kargoyu, kapıyı açan kişinin artık T.C. numarasını sormadan, imza dahi almadan teslim etmeye başladılar ve buna rağmen, iş yoğunluklarını azaltamıyorlar.

Müşteri olarak madem bu kadar yoğunluk var, firmalar da araç ve eleman sayılarını artırsınlar diyebilirsiniz, aslında ben de sizin gibi düşünmüyor değilim.

Fakat makalemin konusu, çalışanlara karşı hoş görülü ve insanca davranmak olunca, işin ticari boyutunu ayrı tutuyorum.

Pandemi döneminde, ülke genelinde motokuryelerin karıştıkları kazalarda yaralı sayısına ulaşamamakla birlikte, Allah rahmet eylesin, 160 kişi hayatını kaybetmiş.

Ne uğruna; müşterinin siparişini erken teslim etmek uğruna, evine götüreceği üç kuruşu hak etme uğruna ve çoğu zaman dikkatsiz hareket ederek, bunun bedelini maalesef canlarıyla ödüyorlar.

Topluma faydalı hizmet eden her canlı, kutsaldır.

Aldığınız hizmetin bedelini öderken, o hizmeti size ulaştıran kişiye bir teşekkürü çok görmeyin hatta tebessüm edin, çünkü tebessüm sadakadır, en güzel gönül almadır.