Kimliği belirsiz kişi veya kişilerin bazı mahallelerde apartmanlara girip sayaç bağlantılarını bozarak daha sonra tamiri karşılığında apartman sakinlerinden para talep etmesi şikayetleri üzerine Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü’nce yapılan açıklamada; belirtilen durumlarla karşılaşan vatandaşların en yakın emniyet yetkililerine bilgi vermeleri istendi.

Son zamanlarda özellikle Konya il merkezinin muhtelif mahallelerine dadanan dolandırıcıların, apartmanlara girerek sayaç bağlantılarını bozup, tamiri karşılığında apartman sakinlerinden para talep ettikleri belirtilen duyuruda, hem sayacı tamamen söküp götüren hem de vatandaşın parasını gasp eden dolandırıcılarla ilgili uyarılarda bulunan KOSKİ Genel Müdürlüğü; arıza ihbarı bahane edilerek yapılan bu dolandırıcılık olaylarına karşı vatandaşların tedbirli olmaları gerektiği vurgulandı.

Açıklamada, ilk olarak KOSKİ personeli olduğunu söyleyen kişiden kimlik talep edilmesi, aksi durumda ise emniyet yetkililerine bilgi verilmesi gerektiğinin altı çizilirken; “Abonelerimize ait su ve atıksu aboneliklerinin sayaç ve sayaç bağlantı arızaları ilk olarak ALO 185 birimimize ulaşır. İhbar, ekibimiz tarafından oluşturulan ilgili iş emirlerine istinaden açma-kesme ve sökme-takma işlemleri ekiplerimizce yapılır. Söz konusu arıza işlemlerini yapan personelimizin üzerinde KOSKİ amblemli kıyafetleri ve KOSKİ personeli olduklarına dair kimlik kartı bulunmaktadır. Ayrıca, ücretli işlemler ilk faturaya yansıtılarak tahsil edilir. KOSKİ personeli, asla mahallinde ücret isteyemez” ifadelerine yer verildi.