Önceki genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevlilere düzenlenen belgelerin geçerliliğinin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24:00’da sona ereceği hatırlatılan Genelgede, görev belgeleri ile ilgili şu bilgilere yer verildi:

*29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri, fabrika, imalathane gibi yerlerde çalışan kişiler, e-Devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-Başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunacaklar. Muafiyet kapsamında oldukları tespit edilen başvuru sahipleri için sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecek.

*Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı, başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak.

*Sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle görev belgesi alınamaması durumunda; bir defaya mahsus ve en fazla 3 gün için geçerli olmak kaydıyla manuel olarak görev belgesi formu düzenlenecek.

*Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. Görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak.

*Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak olan kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak.

Seyahat ve Cenaze İzin Başvuruları

Önceden e-Başvuru Sisteminin içerisinde olan seyahat izin başvuruları, e-Devlet İçişleri Bakanlığı Hizmetleri listesinden doğrudan erişim sağlanabilecek hale getirilirken, cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmalarının önüne geçilmesi amacıyla da Cenaze İzin Hizmeti, seyahat izni başvurusundan ayrı olarak doğrudan erişilebilir şekilde düzenlendi. Ayrıca cenaze izni için başvuru esnasında vatandaşların elektronik ortamda Ölüm Belgesi yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, İçişleri ve Sağlık Bakanlıkları arasındaki sistem entegrasyonları ile teyit edilecek.