Teknokrat bir anlayışla şehrin ihtiyaçlarına uygun 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hayata geçiren KOSKİ; felaket kurtarma merkezi, araç takip sistemi ve kurumlar arası entegrasyon sistemiyle hem veri güvenliği sağlıyor hem de zaman ve maliyet israfının önüne geçiyor.        

Felaket Kurtarma Merkezi

Yangın, sel, deprem gibi doğal afetler sonucunda kurumsal veri ve altyapı kaybı yaşanması durumunda, yedek veri depolama ve yedek ağ altyapısını kullanarak güncel veri ile uzak noktadan servislerin çalışması amacıyla Felaket Kurtarma Merkezi oluşturuldu.

Yerel yönetimlerin her türlü olumsuzluklara karşı proaktif çözümler üretecek bir anlayışta olması gerektiğini belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, konuya ilişkin değerlendirmesinde; “Doğal afet türleri arasında sel, deprem, kasırga, toprak kayması ve haşere istilası sayılabilir. Öte yandan, teknolojik ve insan yapımı felaketler; tehlikeli madde deşarjı, altyapı veya elektrik kesintileri, siber saldırılar, patlamalar, terör veya vandalizm, sabotaj, kundakçılık, şirket casusluğu eylemleri yaşanması da ihtimal dahilindedir. Hangi sebepten olursa olsun yaşanan kesintiler kurumlarda maddi kayıpla birlikte özellikle prestij kaybına neden olabilmektedir” diyerek, iş sürekliliği ve yedeklemenin önemine vurgu yaptı.

Kurumlar Arası Entegrasyon

KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün altyapı hizmetlerinde çeşitli kurumlarla ilişki halinde olduğunu göz önünde bulundurarak farklı kurumların bilgi alışverişi yapabileceği kurumlar arası entegrasyon sistemini hayata geçirdiklerini aktaran Başkan Altay; “KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, Konya Kent Bilgi Sistemi, AYKOME, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Doğal Afet Sigortaları Kurumu, e-Devlet, anlaşmalı bankalar ve Sıhhi Tesisatçılar Odası ile protokol yaparak çevrimiçi bağlantı sağlamıştır. Veri girişi veya veri paylaşımı da yapılabilen bu entegrasyon ile ilgili verilere en hızlı şekilde ulaşılmakta ve vatandaşlarımıza daha hızlı ve en kısa sürede hizmet verilebilmektedir” dedi.

Teknolojik Alt Yapı ve Araç Takip Sistemi

KOSKİ Genel Müdürlüğü çalışanları, sürekli yenilenen teknolojik altyapının bu hızına uymak için tüm yazılım, donanım, network ve iletişim alanlarındaki gelişmeleri yakından takip ederek sistemin, güncelliğini kaybetmeden 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermesini sağlıyor.

Her yerde izleme ve denetleme yoluyla kepçe, kamyon, kamyonet ve buldozer gibi tüm iş araç ve makinelerinin sayısal bir harita üzerinde takibini ve raporlamasını sağlayan araç takip sistemiyle de operasyonel verimlilik artışı, giderlerde azalma, yönetim kolaylığı, esneklik ve daha yüksek hizmet kalitesi gibi sonuçlara ulaşılıyor.