banner8

banner9

banner10

NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

İnternet ya da telefon yoluyla yapılan mesafeli satışlara ilişkin olarak Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan basın açıklamasında Bakanlığa ulaşan şikayetler sıralanırken, tüketicilerin nelere dikkat etmeleri gerektiği ve mağduriyet yaşanması durumunda yapılması gerekenlere de yer verildi.

EKONOMİ 11.08.2020, 00:06 10.08.2020, 18:24 Haber Merkezi
658
NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
banner12

Güvenilir firmalardan yapılan mesafeli alışverişlerin çeşitli kolaylıkları beraberinde getirdiği, bir kısım alışverişlerde ise tüketicilerin sıkıntılarla karşı karşıya kaldıkları hatırlatılan açıklamada; Bakanlığa ulaşan şikayetler ve tüketicilerin dikkat etmeleri gereken hususlar sıralanarak, mağduriyet yaşayan vatandaşların hak arama yoluna gitmeleri istendi.

Uyarı ya da idari para cezası uygulanan başlıca şikayetler:

*Satın alınan ürünlerin azami süresinde teslim edilmemesi,

*Talep edilen ürünlerin yerine başka ürünlerin gönderilmesi,

*İnternet sitelerinde stokta bulunmayan ürünlerin satılması ve stokta kalmadığı gerekçesiyle sözleşmenin tek taraflı feshi,

*Tüketicilere cayma hakkının kullandırılmaması, bu hakkın kullanıldığı durumlarda bedel iadesinin hiç ya da mevzuatta düzenlendiği şekil ve sürede yapılmaması,

*Kargo şirketlerinin zamanında teslimat yapmaması.

Tüketicilerin alışverişlerinde dikkat etmeleri gereken hususlar:

*İnternet veya telefon ile alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa bir ön araştırma yapılması ve gerekirse satıcı hakkındaki şikayetlerin incelenmesi,

*Satın alınması planlanan mal veya hizmetin yaklaşık fiyatının öğrenilmesi, gerçekçi olmayan fiyatlara veya indirimlere dikkat edilmesi,

*Alışveriş yapılması düşünülen internet sitesinde satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefonu, MERSİS numarası, ETBİS kaydı, Güven Damgası gibi bilgilerin olup olmadığının kontrol edilmesi,

*İnternet sitesinin adı adres çubuğunda her zamanki gibi görünmüyorsa, sahte veya taklit bir site olması ihtimaline karşın site adının kontrol edilmesi,

*Sosyal medyada gezinirken tüketicinin karşısına çıkan tanıtım ve ilanlar konusunda sitelerin taklit olması ihtimaline karşı, satıcının kendi sitesinden ürünün kontrol edilmesi,

*İnternet üzerinden alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda; SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara dikkat edilmesi,

*Ödeme yapmadan önce; satıcı unvanı, adresi, iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yolları gibi ön bilgilerin mutlaka okunması.

Mağduriyet yaşanması durumunda yapılması gerekenler: 

Mesafeli satışlarda mağduriyet yaşanması durumunda; 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun tarafından uyuşmazlıkların çözümünde yetkili kılınan mercilerden, uyuşmazlık yaşanan miktara göre “Tüketici Hakem Heyetleri” ile “Tüketici Mahkemeleri” nezdinde hak arama yoluna gidilmesi.

banner13
Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner11
28
parçalı az bulutlu