TÜİK tarafından açıklanan araştırma sonuçlarına göre; bir önceki yılın aynı ayına kıyasla artışın düşük olduğu ana gruplar sırasıyla alkollü içecekler ve tütün, giyim ve ayakkabı, haberleşme ve eğitim oldu. Buna karşılık, bir önceki yılın aynı ayına göre artışın yüksek olduğu ana gruplar ise sırasıyla; yüzde 29,42 ile çeşitli mal ve hizmetler, yüzde 21,08 ile gıda ve alkolsüz içecekler, yüzde 18,67 ile ulaştırma şeklinde gerçekleşti.

TÜİK, 12 aylık ortalamalara göre gıda ve alkolsüz içecekler grubunda değişim oranını yüzde 13,04 olarak paylaştı. Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) tarafından her ay düzenli olarak yapılan araştırmanın Kasım ayı sonuçlarına göre ise mutfak enflasyonunda 12 aylık artış, yüzde 19,68 olarak açıklanmıştı.