banner8

banner9

banner10

SERİNİN İKİNCİ KİTABI DA YAYIMLANDI

Milli Eğitim Bakanlığı, öğrenci başarısını artırmak için öğretmenlere yönelik olarak hazırlanan Geri Bildirim El Kitabı’nın ardından, serinin ikinci kitabı olan Akran Öğreticiliği El Kitabını da yayımladı.

EĞİTİM 22.12.2020, 00:06 21.12.2020, 17:13 Haber Merkezi
438
SERİNİN İKİNCİ KİTABI DA YAYIMLANDI
banner12

Öğrencilerin başarısını artırmak için kullanılabilecek yöntemlere ilişkin öğretmenlere yönelik kapsamlı çalışmalara dayanan el kitapları hazırlayan Bakanlığın resmi internet sitesinde yer alan açıklamaya göre, hazırlanan ikinci kitapta; “Akran öğreticiliği, öğretmen rehberliğinde planlı ve yapılandırılmış bir şekilde uygulandığında nasıl etkili bir öğretim stratejisine dönüşür?” sorusu yanıt buluyor. Serinin ilk el kitabı ise “Çocukların öğrenme sürecine ayna tutmak için geri bildirim verme yönteminin öğretmenler tarafından nasıl en etkin şekilde kullanılacağı” sorusuna yanıt verecek şekilde hazırlanmıştı.

Sınıf içi ve dışında günlük hayatın doğal bir getirisi olarak gerçekleşen akran öğreticiliğine ilişkin yapılandırılmış pek çok model bulunuyor. Bir öğrencinin diğer bir öğrencinin öğrenmesine yardımcı olmasıyla gerçekleşen akran öğreticiliğinin, öğrencilerin akademik başarısının artmasının yanında katkı sağladığı diğer unsurlar, el kitabında; özgüven, sorumluluk, zaman yönetimi gibi birtakım tutum ve becerilerin gelişmesi şeklinde sıralanıyor.

Arkadaşlık temelli bir öğrenme ortamı oluşturulduğunun anlatıldığı el kitabında, teorik bilgilerin yanı sıra akran öğreticiliğinin bir öğretim stratejisi olarak nasıl kullanılabileceğine ilişkin birtakım öneriler de yer buluyor. Akran Öğreticiliği El Kitabı’na http://cdn.eba.gov.tr/kitap/akran adresinden e-Kitap olarak ulaşılabiliyor.

Öğretmek ve öğrenmenin birbirinden bağımsız süreçler olmadığının altını çizen Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, akran öğreticiliğinin önemini şu cümlelerle özetliyor:

“Biz öğretmenler gibi çocuklarımız da öğretirken daha çok öğreniyor. Her çocuğun başarılı olduğu alan, yetenekleri farklıdır. Birine ‘Haydi, bu en iyi yaptığını arkadaşına sen öğret’ dediğinizde çok güzel bir öğretmen olur. Öğretenin sorumluluk duygusu, özgüveni gelişir; öğrenen, eğlenerek daha kalıcı öğrenir. Bu yönteme ilişkin yapılmış pek çok uluslararası çalışmayı derleyerek ‘Neden ve nasıl akran öğreticiliği’ sorularına yanıt vermeye çalıştık. Meslektaşlarıma ve çocuklarıma katkı sunmasını diliyorum.”

banner13
Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner11
1
sisli