Okulun 2 yönetici ve 9 öğretmeninden oluşan proje grubu, Split şehrinde düzenlenen ve 5 iş gününü kapsayan Hizmetiçi Eğitim Kursu çerçevesinde Erasmus+Okul Eğitimi-Personel Hareketliliği türündeki proje uygulama çalışmalarını başarıyla tamamladı.

Proje katılımcıları; “Mesleki Eğitim/Bireylerin Öğrenme Hareketliliği-KA101” türünde ve “Ortaöğretimde Akran Zorbalığını Önlemede Avrupa Ülkelerinde Kullanılan Yöntemler” isimli proje uygulama çalışmaları süresince etkileşimli kurs ve uygulamalı eğitim çalışmalarına katılırken, sosyal psikoloji ve pedagoji alanında konuyla ilgili son gelişmeler hakkında bilgi aldılar. Grupta yer alan yönetici ve öğretmenler, aynı zamanda; Avrupa ülkelerindeki ortaöğretim okullarında “Okullarda Akran Zorbalığının Önlenmesi” konusunda yapılan çalışmalar, alınan önlemler, en düşük ve en yüksek akran zorbalığının olduğu ülkeler gibi veri ve istatistiklere erişim sağladılar.

Proje Ortağı Maxima kurumundaki eğitimin yanı sıra Obrtna Tehnicka Şkola kurumunda da eğitim çalışmaları gerçekleştiren katılımcılar, eğitim esnasında İngilizce ardışık çeviri yapılmasıyla yabancı dil pratiği fırsatını da değerlendirdiler.

Hırvatistan’da 1 haftalık proje uygulama sürecinde Makine Teknolojisi alan öğretmeni Saim Tunçez’in rehberlik ettiği grup, kültürel gezi kapsamında da Braç Adası, Trogir ilçesi, Şuma Marjan parkı ve Split yakınında bulunan Makarska şehrine turistik ziyarette bulunarak ülkenin sosyal ve kültürel yaşamını gözlemleme olanağı buldu.