Erken Çocukluk Eğitimi Tanıtım Toplantısında konuşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk; TRT EBA’da başlatılan okul öncesi yayın kuşağıyla Dünyanın En Büyük Duvarsız Anaokulu’nu açtıklarını, “Ailece” adı altında bir kuşakla da bu programı desteklediklerini söyledi.

“Benim Oyun Sandığım” projesi kapsamında öğretmen ve öğrencilerle canlı bağlantı üzerinden görüşen Bakan Selçuk; Afyonkarahisar Sinanpaşa ilçesi Balmahmut Köyünde yaşayan ve okul öncesi eğitim alamayan Kezban Öztürk’ün yaptığı resmi çok beğendiğini söyleyerek “Resmi bana hediye edecek misin?” diye sordu. Minik Kezban’dan “Tabii ki de”  yanıtını alan Selçuk, kendisinin de bir resim yaparak Kezban’a göndereceği sözünü verdi.

Toplantıda yaptığı konuşmada, Çocuklar için Erken Çocukluk Eğitim Takvimi hazırladıklarını hatırlatan Milli Eğitim Bakanı’nın değerlendirmesinde öne çıkan ifadeler şöyle:

“Erken çocukluk eğitiminde çocuklar yaşıtları ile sosyalleşir, oynayarak öğrenir, düşünür, araştırır ve keşfeder. 2023 Eğitim Vizyonumuz ile her çocuğun en az bir yıl okul öncesi eğitim alarak ilkokula başlamasını hedefliyoruz. Erken çocukluk eğitiminde bize ulaşamayan çocuklarımıza “Benim Oyun Sandığım” setiyle biz ulaşıyoruz. Taş, toprak, yaprak, dal, kâğıt, kutu, geri dönüşüm malzemeleri gibi her ailenin kolayca temin edebileceği malzemelerle yaratıcı fikirlerin buluştuğu, ilham verici bir etkinlik kitabı ile çocukların gelişimini ev ortamında da destekliyoruz.

Çocukların düşünme, hayal etme, merak, yaratıcılık, problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik “Hisset, Düşün, Anlat, Yap” temalı bir materyal olan “İlk Arkadaşım” kitabının ailelere rehber, çocuğa ise arkadaş olmasını hedefliyoruz.

Çocuklarımızın “Bir Şeyden Çok Şey” ve “İlk Arkadaşım” kitaplarında yer alan etkinlikleri malzeme eksikliği yaşamadan uygulayabilmesi için gerekli olan kalem ve boya setini de bu kitaplar ile birlikte okula erişimi en zor olan köylerimizdeki çocuklarımızla buluşturuyoruz.

Türkiye'de 14 bin civarında mezra ve köy var. Yani erişimde kısmen sorun yaşayan çocuklarımız için de özel çalışmalar yapıyoruz. Gezici öğretmen sınıfı, taşıma merkezi ana sınıfı, gezici sınıf ve yaz okulları, bu çalışmalardan bazıları. Bu dönemde 14 bin mezra ve köy halkı yerleşim yerindeki yaklaşık 20 bin civarında çocuk için, onların şartlarına uygun olarak da gezici öğretmen modeliyle bu desteğimizi sürdürmüş oluyoruz.”