Uygulamayla; destekleme ve yetiştirme kursları aracılığıyla öğrencilerin kurs açılan derslerin öğretim programlarında yer alan kazanımları ne ölçüde edindiklerinin belirlenmesi amaçlanıyor. Sınav sonrasında öğrencilere bu konuda bireysel karne iletilerek geri bildirimde bulunulacak ve gerçek veriler bazında kursların etkinliğini artırmaya yönelik faaliyetler oluşturulacak.

Farklı branşlardan başarı testleri uygulanacak

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bakanlığının resmi internet sitesinde yer verilen açıklamasında; “Değerlendirme araştırması Türkçe, Türk dili ve edebiyatı, matematik, fen bilimleri, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, sosyal bilgiler, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi, felsefe, fizik, kimya, biyoloji, tarih ve coğrafya derslerinden yapılacak. Derslerin her birinden sorular içeren 33 farklı kitapçık oluşturuldu. Sonuçlar, yalnızca destekleme ve yetiştirme kurslarında yürütülecek iyileştirme çalışmalarına yön vermek için kullanılacak ve kesinlikle herhangi bir yerde not veya puan olarak kullanılmayacak” ifadelerine yer verdi.

Çalışmada; 6, 7, 8, 10, 11 ve 12. sınıf düzeyinde kurslara katılan bin 80 okuldaki 94 bin öğrenci örneklemde yer aldı. Bununla birlikte ortaokul, imam hatip ortaokulu, yatılı bölge ortaokulu, Anadolu imam hatip lisesi, çok programlı Anadolu lisesi, fen lisesi, güzel sanatlar lisesi, mesleki teknik Anadolu lisesi, sosyal bilimler lisesi, spor lisesi gibi farklı okul türleri uygulama kapsamında bulunuyor. Böylece sunulacak destekleri geliştirmek için detaylı veriler elde edilmiş olacak.