BİLSEM’lere devam eden öğrencilerin duygu gelişimlerine yönelik ihtiyaçları esas alınarak hazırlanan duygu gelişimini destekleme psikoeğitim programı, öğrencilerin kendi duyguları ile birlikte başkalarının da duygularını tanımaları, kişiler arası ilişkilerde uyum ve esneklik göstermeleri, empati kurmaları ve duygularını kontrol etmelerini sağlamayı amaçlıyor.

Öz düzenleme psikoeğitim programı ise özel yetenekli öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini yönetme becerileri geliştirmeleri amacıyla hazırlandı. Bu programda öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini fark etmeleri, geleceğe yönelik hedef belirlemeleri, plan yapmaları, etkili öğrenme stratejilerini fark etmeleri ve kendi öğrenme süreçlerini izleyerek değerlendirmeleri hedeflendi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi internet sitesinde yer verilen açıklamaya göre; programların tasarlanmasında Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları Modeli esas alındı ve örgün eğitim kurumlarındaki sınıf rehberlik programında yer alan sosyal duygusal gelişim alanına ilişkin etkinlikler ile uyum içerisinde yürütülmesine ve bu alandaki kazanımları destekleyecek şekilde yapılandırılmasına önem verildi.

Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer; Türkiye genelinde 315 bilim ve sanat merkezi bulunduğunu, 2022 yılı sonunda bu sayıyı 350’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Bakan Özer, özel yetenekli bireylere yönelik uygulama temelli olarak hazırlanan ilk çalışma olma özelliği taşıyan programın hazırlık sürecinde ve uygulamasında emek veren herkese teşekkür etti.