Akşehir Kültür Merkezi’nde yapılan tanıtım programında açılış konuşmasını yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü A.Barbaros Topaloğlu; projenin Akşehir’deki tüm öğrencilerde okuma alışkanlığı oluşturmayı, okuduklarını anlama, yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirmeyi amaçladığını söyledi. Toplumda düzenli kitap okuma oranı Japonya’da yüzde 14, Amerika’da yüzde 12, İngiltere ve Fransa’da yüzde 21 iken ülkemizde binde 1 düzeyinde olduğunu belirten Topaloğlu, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Hepimiz biliyoruz ki okumak; hayal dünyasını geliştiren, ufkumuzu genişleten, hafızayı güçlendiren, geleceğin yapı taşlarını oluşturan, bilgiyi destekleyen bir alışkanlıktır. Kitap okuyan ve bunu alışkanlık haline getiren yeni nesiller her zaman geleceklerini farklılaştırır ve bilginin gücünü sağlamlaştırırlar. Kitapların zihni besleyen gücünü keşfeden bireyler, hayal güçlerini oldukça aktif olarak kullanabilirler. Bu faydaları hepimiz biliyor ama ne yazık ki bilmemize rağmen birçoğumuz kitap okuma alışkanlığına erişemiyoruz.

Okuma ve izleme oranlarını incelediğimizde ise dergi okuma oranı yüzde 4, gazete okuma oranı yüzde 22 ve televizyon izleme oranı yüzde 95 şeklinde karşımızda çıkıyor. İşte tam da bu nedenle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak ilçemizin her bir öğrencisine kitap okumayı sevdirmek ve bunu alışkanlık haline getirebilmelerini sağlamak amacıyla nitelikli bir proje hazırlamış bulunmaktayız. Projemize tüm yönetici, idareci ve öğretmen arkadaşlarımızın sahip çıkacağına yürekten inanıyor ve projenin yürütülmesinde herkese kolaylıklar diliyorum.”

“Kitapla keşfedilen zenginlikler”

Konuşmasına, “Yarınlarımızın teminatı çocuklarımız ve gençlerimiz için Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile birlikte geliştirdiğimiz projeyle, edebiyatımızın seçkin eserleri aracılığıyla öğrencilerimizin etkin bir okuma kültürü kazanmasını amaçlıyoruz” diyerek başlayan Akşehir Belediye Başkanı Salih Akkaya da kitap okumanın kazandıracağı zenginliklere vurgu yaptı.

Başkan Akkaya; “Okumak; gençlik adına bir şuura sahip olabilmenin, kitaplardan edinilen bilgiler ışığında fikri dünyamızı zenginleştirmenin en güzel yollarından birisidir. Zira kitap okumanın kişiyi nasıl değiştirebileceğine, ona farklı bakış açıları kazandırabileceğine bizzat şahit olanlardan birisiyim. Öncelikle kelimelerle zenginleşen bir fikir dünyası içerisine dalıyorsunuz. Kelimelerle birlikte okyanuslara açılıyorsunuz ve o okyanusta alabildiğine zenginlikler keşfediyorsunuz. Her bir zenginlikten dilediğinize erişebilmenin keyfini çıkarıyorsunuz. İşte şöyle bir düşündüğümüzde, hayal ettiğimizde ne gibi güzelliklere yelken açtığımızın farkına varın. Çünkü gerçekten hayatınızın en verimli çağlarını yaşıyorsunuz. Bu altın değerindeki zamanlarınızın kıymetini bilin. Bu projeyle sizleri kitaplarla buluşturarak içinizdeki cevheri gün yüzüne çıkarmak istedik.  Sizler okudukça ve okuma alışkanlıklarınızı geliştirdikçe bizler de sizler için daha özverili ve daha iyi işler ortaya koyacağız. Sevgili öğrenciler; okuyan insan kendini tanır, kendini bilir. Daha kolay empati ve iletişim kurar. Edindikleri bilgi ve kültür sonucunda toplum içinde saygın bir kişiliğe sahip olur” dedi.

Konuşmaların ardından projenin amacı, içeriği ve yapılacak çalışmalar hakkında katılımcılara slayt eşliğinde bilgi verildi. Buna göre, projeyle; öğrencilerin Türkçeyi doğru ve etkili kullanmalarının sağlanması, akıcı ve etkili konuşma ve yazım kurallarına uygun yazma becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor.

“Okuduğunu resimle, kendi hikayeni yaz, gez, gör ve fotoğrafla”

Eserlere farklı açılardan bakıp çok yönlü düşünme becerisi kazandırmak adına ilkokul öğrencilerine okudukları eserlerle ilgili resim yapma, ortaokul öğrencilerine ise okudukları eserlerdeki yapı unsurlarını kullanarak kendi hikayelerini yazma çalışmaları yaptırılırken, lise öğrencilerine yönelik olarak da okudukları eserlerde geçen tarihi ve kültürel mekanları gezdirmek, bu mekanların milli ve manevi önemini hissettirmek, gezdikleri yerleri fotoğraflamalarını sağlamak, sonrasında bu fotoğrafları sergilemek gibi faaliyetler gerçekleştirilecek.

Geçtiğimiz yıl başlatılan ancak pandemi nedeniyle uygulanamayan ve bu yıl başlayan “Akşehir’i Seviyorum, Şehrimi Tanıyorum” projesinde yapılan çalışmalar hakkında da bir sunumun da yapıldığı program; halk oyunu ekibi gösterisi ve protokol üyelerinin proje ekibi ile hatıra fotoğrafı çektirmeleriyle son buldu.

Proje tanıtım programına; Akşehir Kaymakamı İsmail Küreci, Akşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü İbrahim Öncel, bazı kamu kurum müdürleri, okul idarecileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.