Yetkilerden açıklama gelene kadar bu elim kazada hayatını kaybeden ‘5 yaşındaki Merhum Melih Ateş’in sorumlularının adalet önünde hesap verene kadar ‘TRAFİK GÜVENLİĞİ EYLEM PLANI’ çerçevesinde de KONUNUN SONUNA KADAR TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ…

 

Haber/Yorum : Ümit Aykut ŞENER

03.01.1996 tarih ve 22512 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan  “HEMZEMİN GEÇİTLERİN KORUNMASI BAKIMI VE YÖNETİMİ İLE GEÇİT BEKÇİLERİNİN GÖREVLERİNE AİT YÖNETMELİK”in 4. Maddesi’nin (b) bendi; “ Taşıtların geçeceği karayolu, ray üstü ile aynı seviyede ve su birikmeyecek şekilde düzenlenmiş olacaktır.” demektedir.

30.09.2014 tarihli Pervasız’da yayınladığımız haberimizde, Kozağaç Mahallesi’nde bulunan Demiryolun, bağlı olduğu yolun seviyesinden çok yüksekte olduğunu duyurmuş ve yetkilileri uyarmıştık. Diğer taraftan Kaymakam Sezgin’in eylem yapan gruba hitaben yaptığı konuşmada 30 bin nüfus şartının net olarak anlaşılamadığı ve bölge halkının bu konuda daha geniş kapsamlı (Resmi Gazete, Kanun veya Yönetmelik) bir açıklama yapılması bölge halkının hakkıdır.

TCDD tarafından yeni döşenen rayların, Kozağaç Mahallesi karayolundan 40cm. daha yüksekte olduğu göz önüne alınırsa, belediyenin buradaki karayolunu da yükseltmesiyle D-300 Karayolu’ndan, Kozağaç Mahallesine dönüşlerde yükselecek yol da sorun çıkartabilir. Yetkili olan  Konya Büyükşehir veya Akşehir Belediyesine tavsiyemiz o dur ki; elektronik bariyer yapılsa bile yolun demiryolu ile aynı seviyede yapılması zorunluluğu sorun çıkarabilir ve hukuki sorumluluk yükler. Bu durumda en güvenli yolun Karayolları Kavşağındaki hemzemin geçit’in kullanılarak sürücülerin Bölge Trafik İstasyonu’nun önünden açılan yan yola yönlendirilmesidir. D-300 Karayolu üzerindeki orta refüj’un da Karayolları Bölge Müdürlüğünce kapatılmasıyla bu sorun ortadan kalkacaktır. Yetkinin hangi belediyede olduğuna dair kamuoyuna açıklama yapılmasını bekliyoruz.

 Sorkun Kavşağı sorunu, Sinyalizasyon ve Kavşak yapmakla çözülemez. D-300 Karayolu’nda çok sık meydana gelen trafik kazaları nedeniyle halk tarafından bu yolun adı “ÖLÜM YOLU” olarak adlandırılmaktadır. Sinyalizasyonlu yolların gecelerin ilerleyen saatlerinde devre dışı kaldığı ve otomatik uyarı ışığına yönlendirildiğini de yetkililerin dikkatine sunuyoruz. 

Av. İlker Hasan Duman  “İNŞAAT HUKUKU” adlı kitabında aynı konuyu şöyle kaleme almış; “TCDD Ana Statüsünün Ek 2. Maddesinde, demiryolunun, karayolu, köy yolu ve benzer yollar ile yaptığı kesişmelerde demir yolunun anayol sayılacağı, bu kesişmelerde yapılan yeni yolun bağlı olduğu kurum ve kuruluşun alt ve üst geçit yapmak ve diğer emniyet tedbirlerini almakla yükümlü olduğu kuralı bulunmaktadır. 3.1.1996 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan “Hemzemin Geçitlerin Korunması, Bakımı, Geçit Bekçilerinin Görevleri Hakkında Yönetmelik”in 24. Maddesinde, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının, kendi sorumluluklarındaki yollarda teşekkül eden hemzemin geçitlerde kazaların önlenmesi amacı ile bekçili bariyer kurulmasının usulü düzenlenmiş olup, anılan maddenin son fıkrasında; hemzemin geçitlerde, bağlı olduğu kamu kurum ve kuruluşlar arasında protokol imzalanması ve protokolün ilgili kuruluşun karar organınca, somut olayımızda Belediye Encümeni ve noter tarafından da onaylanmasının gerektiği kuralı getirilmiştir. Belediye sınırları içerisindeki yolların yapım ve bakımında görevli olan belediyelerin, bu yolların trafik düzeni ve güvenliğini de sağlamakla yükümlü oldukları, bu yükümlülükler içinde yapım ve bakımından sorumlu olduğu yolların demiryolu ile kesiştiği yerlerde alt ve üst geçit yapma, hemzemin geçidi bekçili bariyerli hale getirme, otomatik koruma tesisi kurma ve diğer emniyet tedbirlerini de almanın bulunduğu sonucu çıkmaktadır.” 

31/7/2012 Tarihli ve 28370 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 30 TEMMUZ 2012 tarih ve    B.02.0.PPG.0.12-010-06/6559 Sayılı “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı” konulu Başbakanlık Genelgesi’nin 8. Maddesine göre yerel basın olarak üzerimize düşeni yerine getiriyoruz. Ancak aynı hassasiyeti Akşehir Halkı da, Başbakanlık’tan ve diğer ilgili bakanlıklardan bekliyor!

Sayın AKKAYA, Hayvan Pazarında HASBİHAL ettiğiniz kadar ALT ve ÜST Geçit isteyen bölge halkı ile de HASBİHAL etmeyi, taleplerine cevap vermeyi düşünüyor musunuz? Akşehir Belediyesi’nde adı geçen yerlerle ilgili PROJELER mevcut ve de İmar Komisyonunda görüşülerek ilgili Bölge Müdürlüklerine gönderilmiş midir? Kaldı ki başta Akşehir Belediye Başkanı olarak şahsınız ve diğer iki AK Partili Üyelerle birlikte Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin gündemine konuyu taşımayı düşünüyor musunuz?

 

Sayın Belediye Meclisi Üyelerimizin Dikkatine!

 

Etliye sütlüye karışmayacaksınız, işe ortak olmayan kişileri ortama çekmeyecekseniz, katkı sağlamak yerine;  "dibek taşı gibi oturacağınıza, bir ucundan da siz tutun ki" temsil hakkını seçilerek elde ettiğiniz halkımıza olan sorumluluğunuzu yerine getiriniz. Yazılı veya Sözlü 'Soru Önergesi' vermenin iktidarı-muhalefeti olmaz! Lütfen soru önergelerinizi ortak hazırlayıp sayın başkana verin ki; hem siz hem yerel basın hem de kamuoyu bilgi sahibi olsun!

Hiç olmazsa içimizde eğer gerçekten varsa ‘İrlandalı’ları sayenizde öğrenmiş oluruz.

Normal021falsefalsefalseTRX-NONEX-NONE