banner178
banner241

‘’KİLOLARINIZDAN KURTULMAK İÇİN MUCİZE ARAMAYIN’’

Özel PARKHAYAT Akşehir Hastanesi Diyetisyeni Kübra Ayaz, obezite ile ilgili bilinmeyenleri anlattığı açıklamasında, obezitenin nasıl önlenebileceğine dair önerilerde bulundu.

‘’KİLOLARINIZDAN KURTULMAK İÇİN MUCİZE ARAMAYIN’’

Özel PARKHAYAT Akşehir Hastanesi Diyetisyeni Kübra Ayaz, obezite ile ilgili bilinmeyenleri anlattığı açıklamasında, obezitenin nasıl önlenebileceğine dair önerilerde bulundu.

02 Ekim 2018 Salı 00:38
354 Okunma
‘’KİLOLARINIZDAN KURTULMAK İÇİN MUCİZE ARAMAYIN’’
banner155

Obezitenin, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sağlık sorunları arasında yer aldığını belirten Ayaz, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2015 yılı vücut kitle indeksi araştırmasına göre her 100 kişiden 20'sinin fazla kilolu yani obez olduğunun belirlendiğini söyledi. Obeziteyi, vücutta sağlığı bozacak ölçüde aşırı ve anormal yağ birikmesi olarak tanımlayan ve Vücut Kitle İndeksi (kilo/boy2) 30’un üzerinde olan kişilerin obez, 40’ın üzerinde olanların ise morbid obez olarak kabul edildiğini vurgulayan Diyetisyen Kübra Ayaz, obezitenin önlenmesinde en kolay ve güvenilir yöntemin sağlıklı beslenme ve diyet olduğunu söyleyerek, kilo kontrolü ve sağlığın korunması için şu önerileri sıraladı:

*Günde 3 ana ve 3 ara olacak şekilde 6 öğün azar azar ve sık sık beslenin. Başta kahvaltı olmak üzere asla öğün atlamayın çünkü kahvaltı yapılmadığı takdirde, gün içerisinde metabolizmanız %10-25 daha yavaş çalışacaktır.

*Gün içerisinde tüketmiş olduğunuz sıvı miktarını arttırarak, tuz miktarını azaltın. Günde 8-10 bardak olacak şekilde öğün aralarında su için. Yemek yerken özellikle mideyi şişirecek tarzda fazla su almaktan kaçının.  

*Şeker ve şeker içeren tüm besinlerden uzak durun. Enerji değeri yüksek, besin değeri düşük kaymak, krema, mayonez, cips, kuruyemiş gibi besinleri mümkün olduğunca tüketmeyin.

*Haftada 2 kez olacak şekide kırmızı et tüketin. Etin yağlı kısmını ve tavuğun derisini yemeyin. Etle pişirdiğiniz yemeklere yağ koymayın.

*Haftada 2-3 kez kurubaklagil ve balık tüketmeye çalışın. Beyaz ekmek yerine kepek, çavdar veya yulaf ekmeğini tercih edin. Günlük posa (lif) alımını arttırın. Lifli sebze ve meyve tüketin.

*Yiyeceklerinizi kavurmak ya da kızartmak yerine; haşlama, buğulama, ızgara, fırında pişirme yöntemlerini kullanarak hazırlayın, yemeklerin suyunu tüketmeyin.

*Günlük fiziksel aktivitenizi mutlaka arttırın. Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için haftada 150 dakikalık orta şiddette bir fiziksel aktiviteyi hedefiniz olarak tercih edin.

*Televizyon, bilgisayar vb. karşısında daha az vakit harcayın.

*Günde 7-9 saat uyuyun. Az uyuduğunuzda kilo almanızın daha kolay olacağını unutmayın.

Sağlıklı ve kalıcı olarak fazla kilolarınızdan kurtulmak istiyorsanız MUCİZELER ARAMAYIN! Kendinize inanmanız ve bu süreçte bir diyetisyene başvurarak size uygun ve sağlıklı bir beslenme programı tercih etmeniz tavsiye olunur.’’

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner262

banner249

banner250

banner252

banner263

banner229

banner266

banner255

banner240

banner216

banner260

banner233

banner248

banner253

banner256

banner259

İpek Eşarp Burada