BAHAR YORGUNLUĞU VE BESLENME

Özel PARKHAYAT Hastanesi Diyetisyeni Kamile Üzümcü: “Haftada 4 gün 40 dk orta tempoda yapacağınız yürüyüşler, kışın ağırlığını üzerinizden atmanıza ve metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olacaktır”

BAHAR YORGUNLUĞU VE BESLENME

Özel PARKHAYAT Hastanesi Diyetisyeni Kamile Üzümcü: “Haftada 4 gün 40 dk orta tempoda yapacağınız yürüyüşler, kışın ağırlığını üzerinizden atmanıza ve metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olacaktır”

26 Nisan 2017 Çarşamba 00:18
5200 Okunma
BAHAR YORGUNLUĞU VE BESLENME
banner155

Özel PARKHAYAT Hastanesi Diyetisyeni Kamile Üzümcü bahar yorgunluğu ve beslenme hakkında bilgiler verdi.

Bahar aylarında yorgunluk, halsizlik, bitkinlik ve uykusuzluk gibi sıkıntılar hissediyorsanız, vücudunuz bahar yorgunluğu yaşıyor olabilir. Kış aylarında yavaşlayan metabolizma, baharla birlikte uyum sürecine girmekte, bu da bahar yorgunluğuna neden olmaktadır. Bu durumu en hafif şekilde atlatabilmenin yolu ise düzenli beslenme ve düzenli aktiviteden geçmektedir.

Özellikle A, C, E vitaminleri, selenyum ve çinko bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Bu nedenle antioksidan açısından zengin vitamin ve minerallerin tüketimini bu dönemde arttırmaya çalışın. İyi bir C vitamini kaynağı olan yeşillikler, kivi, portakal, ananas, çilek gibi meyveler, E vitamini ve çinkodan zengin fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar, A vitamininden zengin süt, yumurta, sarı- turuncu meyve ve sebzelere beslenmenizde ağırlık verin. Günde 5 porsiyon meyve ve sebze tüketmeye çalışın.

Kışın havaların soğuk olmasından dolayı azalan su tüketimi metabolizmayı yavaşlatan bir başka neden. Vücudumuzda ki toksinleri atmanın ve yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmanın en önemli yolu, günlük olarak ortalama 2- 2,5 lt su tüketmektir. Su tüketmekten hoşlanmıyorsanız, suyunuzu taze meyveler, kabuk tarçın ve limonla tatlandırabilirsiniz.

Haftada 4 gün 40 dk orta tempoda yapacağınız yürüyüşler, kışın ağırlığını üzerinizden atmanıza ve metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olacaktır. Yürüyüş dışında yüzme, bisiklete binme veya ip atlama gibi aktivitelerde kalori harcamanızı arttıracaktır. Spor yaparken, aç karnına değil, herhangi bir öğünden 1 saat sonra yapmaya çalışın. Yağ yakışınızı hızlandırmak adına spordan sonra 1 su bardağı light süt ve yanına 1 porsiyon meyve  veya 10 adet badem tüketmenizi tavsiye ederim.

 

Son Güncelleme: 26.04.2017 00:19
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner168

banner229

banner216

banner215

banner159