Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her geçen gün kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik olarak gelişen Dünya’ ya ülkemizde ayak uydurmak zorundadır. Global gelişim döngüsü;  düşünen, üreten, eleştiren ve topluma faydalı olabilecek öğrenci kitlesini ailede başlayan eğitimle, okulda geliştirilip, topluma kazandırılan bireyler haline dönüştürmektedir.  Bu anlamda eğitim öğretimde etkili bir yöntem, yaklaşım ve stratejilerin uygulanması elzemdir.

Proje Tabanlı Öğrenme nedir?, Proje kavramı ve eğitimde nelere dikkat edilmelidir? Bu soruların cevabı proje kavramının uygun bir şekilde tanımlanmasıyla bulunabilir. “Proje tasarı ya da tasarı geliştirme, hayal etme ve planlama” demektir. ( Erdem, M.(2002). Proje Tabanlı Öğrenme, Hacettepe Üniversitesi Fakültesi Dergisi,22,173) Günümüzde uygulamada en büyük hatalardan biri, öğrencilerin hayal ve düşüncelerinin dikkate alınmaması ya da kısıtlanmasıdır. Bu da proje yapımında öğrencinin ve rehber konumundaki öğretmenin rollerinin çok iyi belirlenmesini gerekli kılmaktadır. Proje Tabanlı öğrenimde  ‘Tabanlı’ kavramı; üstlenilen sorumluluk ve görevleri, bir bitirme ödevi olmaktan kurtarmaktadır. Yani proje bir süreçtir ve bu sürecin değerlendirilmesi de önemlidir mesajını verir. Uygulamada yapılan bir diğer hatada öğrencinin öğrendiklerini hayata aktarabileceği, araştırma ve uygulama yapabileceği yani öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenme rolüne bürünebileceği bir çizginin oluşturulamamasıdır. Dikkate alınmayan öğrenci istekleri yapılan çalışmayı karmaşıklaştırmaktadır. Bu şekilde sonucunda başarısızlığı da kaçınılmazdır.

Proje Tabanlı öğrenmenin eğitimde kalite verimliliğini arttırmak için genç beyinlerin hayallerinin değerlendirilmesinde, onlara başarabilme hissiyatı sağlayabilmesinde faydalı bir yaklaşım olarak görülmektedir. Öğrenciye öz denetim, öz-yeterlilik, sorumluluk, hayata aktarabilme, teknoloji kullanabilme, araştırma, en önemlilerinden biri araştırdığından sonuç çıkarabilme gibi pek çok olumlu istendik davranış kazandırabilmektedir.

Geniş ve ayrıntılı kapsam alanına sahip Proje çalışmaları devlet tarafından da TÜBİTAK, ARGE, KOSGEB… gibi daha birçok kurum ve kuruluş başlığı altında desteklenmekte, birçok branş ve bölüme göre isim almaktadır. Devletin geliştirme, yenileştirme çalışmalarına yıllık binlerce milyon hibe verdiği de bilinen bir gerçektir. Her yıl bu oranlar arttırılmaya çalışılmaktadır.

Eğitim öğretim basamağında uygulanış şekli olan Proje Tabanlı Öğrenme;  temelinde, özgün, orijinal ürün ve düşüncelerin topluma kazandırılması için sıkça tercih edilen bir yaklaşım olmalıdır. Bu şekilde taklit ve benzer ürünlerin çıkmasına engel olunur. Hem zaman hem ekonomik olarak da tasarruf ayrıca toplum için olumlu bir dönüt oluşturur.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner168

banner229

banner216

banner215

banner159

banner89