1-Değişikliğin 1. Maddesi ile  2709 sayılı Anayasamızın 9 maddesine “bağımsız” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve tarafsız” ibaresi eklenmiş, böylece maddenin;

madde  9-:Yargı yetkisi,Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır. Şeklinde değiştirilmesine karar verilmiştir.

            Mahkemelerin bağımsız olması ,içinde tarafsız olmasını da içerir.T.C.Adalet Bakanlığının ve mahkemelerimizin logolarına baktığımızda  iki yana açılmış bir kitap,kefeleri eşit terazi ve arka fonda bir Türk Bayrağı vardır .Bu logo mahkemelerimizin Türk Milleti adına karar verdiğini,kararını yasalarımıza uygun olarak ve taraflara eşit davranarak verdiğini sembolize eder. Yine Adalet Perisi olarak kabul edilen Themis’in,bir elinde terazi ,bir elinde kılıç vardır ve gözleri bağlıdır. Terazi adaleti ve bunun dengeli şekilde dağıtılmasını ,kılıç adaletin keskinliğini, gözlerinin bağlı olması kararların karşısındakinin kim olduğuna bakılmaksızın verildiğini sembolize eder.

             Anayasa değişikliği ile getirilmek istenen bu değişiklik özünde anayasanın “sözü” ile ilgili olup “ruhu” ilgili değildir.Yargı yetkisini kullanan-kullanacak kişilerin (yargıçların) seçimi,atanması, özlük hakları vb. konularında tarafsız davranmaz isek, 2010 yılında yapılan referandum sonrasında oluşturulan HSYK  örneğinde olduğu gibi hakimler ile ilgili karar merci olan üst kurumları belli terör örgütü mensupları ile doldurup ,hakim ve savcı alımında baştan hata yapar isek anayasanın bu maddesine ilave edilen “ve tarafsız” ibaresinin hiçbir anlamı olmayacaktır.

            Bu anlamda bu değişikliğin mahkemelerimizdeki hakimlerimizi tarafsız yapacağına,hakimlerimizin tarafsızlığı için bu maddenin anayasamıza mutlaka konulması gerektiğine inanıyor iseniz EVET demelisiniz.Bu madde bu şekle dönüştürülse de olur,değişmese de olur,bu maddenin değiştirilmesi uygulamada bir sonuç yaratmaz,uygulamayı etkilemez diyorsanız  HAYIR  demelisiniz.

 

2- Değişikliğin 2.maddesi ile 2709 sayılı Anayasa’mızın 75 inci maddesinde yer alan “Beşyüzelli” ibaresi ”Altıyüz” şeklinde değiştirilmiştir.

            Bu değişiklik ile bugün 550 Milletvekilinden oluşan TBMM ‘nin üye sayısı 600’e  çıkarılmıştır. Gerekçe olarak nüfusun arttığı gösterilmektedir. Salt nüfusun artması milletvekili sayımızın artması için yeterli bir gerekçemidir?. Bizden çok daha fazla nüfusa sahip (3-4 kat nüfusa sahip) ülkelerin milletvekili sayısına baktığımızda bizim şu anki milletvekili sayımızdan çok daha az  milletvekillerinin olduğu görülecektir.(Örneğin ABD nüfusu  12 Eylül 2016 yılı  itibari ile:324.556.495. kişi- Milletvekili sayısı: 435 temsilci,100 senatör olmak üzere toplam 535 kişi, yine 12 Eylül 2016 tarihi itibari ile Hindistan’ın nüfusu 1.330.990.330 kişi, Lok Sabha adı verilen alt meclisindeki milletvekili sayısı 543 kişidir.)

            Bugüne kadar kurulan hükümetlerde (belli istisnalar-belli dönemler dışında) Başbakanlarımız ve kabine üyelerinin ( birkaç bakanlık dışında) çok büyük kısmı TBMM içinden seçilmiştir. Bu üyeler hem yürütme görevini  hem de yasama görevlerini birlikte yapmışlardır. Halbuki yapılmak istenilen bu Anayasa değişikliğinde Başbakanlık kaldırılmakta, Cumhurbaşkanı yardımcılıkları kurulmakta ve Cumhurbaşkanına dilediği bakanlığı kaldırıp dilediği bakanlığı kurma yetkisi tanınmakta ve bu Cumhurbaşkanı yardımcıları ile bakanları “milletvekili seçilme yeterliliğine sahip olmak koşulu ile” meclis dışından atayabilmesine olanak vermektedir.  Yine TBMM de kabul edilen bu anayasa değişikliği kanununun 10 maddesi ile Anayasamızın  106 maddesi, başlığı ile beraber değiştirilmiş,bu değişiklikten sonra “Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri,Cumhurbaşkanı yardımcısı  veya bakan olarak atanırlar ise TBMM üyelikleri son bulacağı için” seçimi kazanmış partili bir Cumhurbaşkanının partisinin meclis grubundaki üye sayısını azaltmak istemeyecek Cumhurbaşkanı yardımcısı ve Bakanları meclis dışından atamaya gayret edecektir. Böyle olunca da  bugün itibari ile  Başbakan(1),Başbakan yardımcıları(5) ve Bakanlarımızla birlikte (21) toplam da 27 kişi yürütme ile ilgili görevlerini bırakmış ve salt yasama çalışmaları ile ilgilenir duruma geçecektir.Yani TBMM de aktif görev yapan milletvekili sayımız artacaktır.

            Nüfusumuz arttı,550 milletvekili  yetersiz kalır,hele hele bu Anayasa değişikliğinden sonra milletvekillerimize daha fazla iş düşecek diyor iseniz EVET  demelisiniz, 550 millet vekili şuana kadar yetti,ayrıca yeni düzenleme ile TBMM dışından yapılacak atamalar ile de Kabine oluşturulabilecek ,bu durumda fazladan 50 milletvekiline de ne gerek var, niye bütçeye  yük getirmeyelim, hatta Anayasamızda yapılan değişiklikler ile milletvekillerimizin iş yükü daha da azalacak,etkileri yetkileri azalacak, milletvekili sayımızı arttırmak yerine daha azaltmamız gerekir diyor iseniz HAYIR demelisiniz.

 

 

 

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner168

banner229

banner216

banner215

banner159

banner89